Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Redigera faktura 2007-02-11 20:31
Hej,
med risk för att detta är en nybörjafråga... men jag har faktiskt försökt hitta detta beteende i ert forum men inte hittat något. (Hittar inte heller någon sökfunktion...)

Problemet är följande: När jag skriver en faktura och lägger till artiklar så händer det att jag också vill ändra eller ta bort tidigare valda artiklar innan jag slutför och registrerar fakturan. Om jag då klickar på en befintlig artikelrad så raderas den direkt, man kommer inte till något redigeringsläge. OK, jag kan leva med detta beteende om det enkelt går att lägga till en artikel (även samma) och då göra önskad ändring på exvis antal eller pris.
MEN, problemet är att det inte längre går att lägga till någon ny artikel, när jag klickar på en ny artikel så öppnas bara artikelnr fältet, inget antal, pris etc fält öppnas och det går inte längre att flytta in artikeln genom att klicka enter eller tab.
Det enda sättet att komma ur detta är att avbryta hela fakturan och börja om.
Är det meningen eller finns det ett sätt att redigera (ej registrerade) fakturor map artiklar, pris och antal?
 Skrivet av:  Roger IP: 80.216.100.132



Svar: Redigera faktura 2007-02-12 17:04
Jag blir inte riktigt klar över vad Du gör. Har försökt göra det Du beskriver - men här är allt OK - ring hit så får vi se vad det är.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: Redigera faktura 2007-02-27 20:51
Såg att Mange "Problem med textartiklar och fakturan" har ett mycket liknande problem.

Jag provade att repetera mitt problem på demo företaget men där fungerar allt OK.

När jag laddar in den egna databasen så får jag ett systematiskt fel som alltså yttrar sig i att det inte går att ändra i en faktura under arbete, inmatningsfälten försvinner.

Vad är nästa steg i felsökningen? Måste jag skicka över min db till er eller ska jag vänta på nästa uppdatering?
 Skrivet av:  Roger IP: 80.216.100.132




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 9 =