Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Byte av program? 2006-04-23 11:02
Hej!
Jag startade en firma för ca drygt en månad sedan och har haft en revisor som har skött all bokföring. Nu undrar jag om jag kan byta till UNI-BAS och mata in alla fakturor m.m i efterhand i UNI-BAS? Jag vill sköta bokföringen själv. Är det alltså möjligt att registera händelser som ligger bakåt i tiden?
Tacksam för svar!
MVH
Marcus
 Skrivet av:  Marcus IP: 81.226.102.90



Svar: Byte av program? 2006-04-23 12:41
Du kan börja Din bokföring hur många år som helst tillbaka i tiden.
Vill Du börja mer än 3 år tillbaka - kontakta oss för lite "specialhjälp"

Din fråga angående att mata in fakturor i efterhand - visst går det, men samma här - Du får gärna lite "specialhjälp" som kan underlätta det hela. Kontakta oss per telefon.

Detta med "specialhjälp" är t.ex följande:
För varje transaktion föreslår UNI_BAS ett transaktionsdatum - vilket datum är logiskt sett det mest korrekta, jo - dagens datum.
När man nu går tillbaka i tiden och skall t.ex bokföra för januari 2003. Då stämmer inte ovanstående logik. Då kan man "lura" systemet genom att sätta systemdatum (datorns datum) på t.ex 31 januari 2003. då föreslår UNI_BAS med automatik detta datum istället. Man slipper då att registrera transaktioner i fel period.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7



Svar: Byte av program? 2006-06-28 22:46
"Revisorn" använder väl troligen något program varifrån man borde kunne exportera all bokföring tom ett bestämt datum? Och följaktligen importera till Uni-bas?
För det är väl så att Unicells program är kompatibla med andra varianter, ur den aspekten?

Mvh
jocke
 Skrivet av:  Lekman IP: 81.225.40.108




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 3 =