Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

kraschad dator 2011-11-06 16:46
Hej, Eftersom min dator kraschade var jag tvungen att installiera om programmet unibas standard. Nu kan jag inte skriva in min licensnyckel utan att behöva köpa programmet igen. Vad ska jag göra?

UNICELL´s kommentar:
Matilda påstår "Nu kan jag inte skriva in min licensnyckel utan att behöva köpa programmet igen."
Som väl är stämmer inte detta. När man väl köpt UNI_BAS, får man använda programmet för det företaget i all framtid utan att köpa programmet på nytt!
Man behöver ALDRIG köpa programmet på nytt för det företaget som licensen registrerats på!
Man betalar en gång ALDRIG mer!
 Skrivet av:  Mathilda IP: 79.102.135.116



Svar: kraschad dator 2011-11-06 23:33
Nu framgår det inte riktigt vad som strular för Mathilda, men...:

Om man råkat ut för krasch och inte har backup-system och dessutom råkat tappat bort säkerhetskopian av det köpta programmet så måste man självfallet köpa nytt. Dessbättre är det en mycket modest kostnad! På köpet får man då en utgåva som passar för de senaste utgåvorna av operativsystem och dessutom är tillfixad för de senaste lagändringarna.

För egen del skulle jag inte tveka en sekund om att passa på att göra en sådan uppgradering!

/ Lars Bergström
/ Nöjd Unibas-användare...
/ ...som återinstallerat programmet många gånger utan problem
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 95.199.9.73



Svar: kraschad dator 2011-11-08 12:06
Man behöver faktiskt aldrig köpa ett nytt program. Har man supportavtal ska man ladda ner den nyaste programversionen och sedan kontakta UNICELL för att få hjälp att skapa en ny datafil.

Om man saknar supportavtal ska man ta fram säkerhetskopian av den ursprungliga installationsfilen och använder den för att installera programmet på nytt.

När man skapar en ny datafil måste man gå samma väg som när man köpte programmet - dvs trycka på knappen "Köp UNI_BAS". Det enda man inte behöver göra är att trycka på knappen "Registrera mitt köp elektroniskt". Det är här viktigt att man registrerar den ny filen med samma företagsnamn, adress, organisationsnummer som det uppgifter man angav när man köpte programmet.

Utförlig hjälp kan man alltid få om man tecknar ett supportavtal.

Supportavtal kostar 600:- kr (+ moms) per år och ger Dig fri telefonsupport samt fria uppdateringar under året. Har man varit utan supportavtal mer än 6 månader eller tidigare sagt upp sitt supportavtal, måste man betala en anslutningsavgift på 400:- (+moms).
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142



Svar: kraschad dator 2012-03-17 16:29
Min dator kraschade också nyligen, men mitt problem är att cd´n min säkerhetsfil ligger på verka vara så pass skadad så jag kan inte överföra någon information ifrån den.

På den så var det bara årsredovisningen ifrån 2010, inget ifrån 2011, så vad ska jag göra? Räcker det med att lägga in alla verifikationer ifrån 2011 igen eller måste jag lägga in alla ifrån 2010 också? Vill helst undvika det, då det innebär mycket jobb, och risken finns för att det kan bli fel. Jag kan väl dock se att ett problem uppstår om jag inte lägger in alla verifikationer ifrån 2010 också, och det är att konto-saldona kommer ju inte riktigt stämma.

Men kanske man kan få någon utdrag ifrån skatteverket över saldot på de olika kontona?
 Skrivet av:  Henrik IP: 31.210.251.238



Svar: kraschad dator 2012-03-17 19:35
Skall försöka ge ett svar även om uppgifterna är lite knapphändiga, du får kanske komplettera efterhand?
1. År 2010 är rimligtvis ett avslutat kapitel. Bokföringen klar, Balans- och Resultatrapporter bör finnas (som underlag för deklarationen) och deklarationen är klar. Eller?
2. Med Balansrapporten för 2010 som underlag lägger du in ingående balanser 2011, och sedan är det bara(?) att registrera om 2011 års transaktioner. SKV har inte saldon på enskilda konton.
Har du tillgång till rapporter från senare datum kan du ju lägga in dom uppgifterna och fortsätta med omregistrering fr.o.m. det datumet.
 Skrivet av:  Tore IP: 213.65.162.102




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 8 =