Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

misstag vid betalning av faktura 2010-10-27 20:59
Hej! jag har råkat gjort ett misstag..jag hade precis kommit hem den kvällen efter varit utomlands i 2veckor och såg att jag fått ett brev, en faktura från min revisor och sista betaldatum var dagen efter, så i panik och trötthet så betalade jag fakturan, men istället för att betala från mitt företagskonto så betalade jag från mitt privata...så min fråga är: hur ska jag nu bokföra detta i Unicell??
Tack i förväg för svar och hjälp!!
/Fia
 Skrivet av:  Fia IP: 83.255.86.222



Svar: misstag vid betalning av faktura 2010-10-28 21:04
Enklast är om du från ditt företagskonto betalar in det aktuella fakturabeloppet till ditt privata konto. Sedan tar du revisorsfakturan som underlag och bokför som vanligt kredit på företagskontot och debet på admin.avgifter eller var du nu bokför revisorn på.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.169.63



Svar: misstag vid betalning av faktura 2010-10-29 19:18
Tack så mycket för ditt svar!! uppskattas!!!
/Fia
 Skrivet av:  Fia IP: 83.255.86.222



Svar: misstag vid betalning av faktura 2010-10-30 12:41
Ingen orsak Fia,

Jag undrar om UniBasanvändarna tänker på (ja även andra) hur mycket pengar det här forumet sparar in i administrativa kostnader. En revisor eller bokföringsföretag fungerar nästan alltid som ett tidur, d.v.s. man tar betalt för de minuter som frågeställaren nyttjar företaget och det med all rätt eftersom personal inte är gratis.

Här på forumet är alla inlägg gratis och det är en fantastisk förmån för oss UniBasanvändare att kunna fråga och svara på bokförinsproblem, medan givetvis Unicells support tar hand om de programtekniska frågorna.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.169.63




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 9 =