Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Fakturera annan valuta 2007-07-28 14:35
Jag börjar med att be om ursäkt för de många frågorna jag ställer.
Till mitt försvar kan jag bara säga att jag gärna vill vara helt säker på att UNI_BAS passar mig innan jag bestämmer mig för att köpa det.

Det jag funderar över är följande:

1.
Jag har en del utländska kunder som jag gärna skulle vilja fakturera i USD eller Euro.
Går det att göra i UNI_BAS (utan att köpa valuta- samt språkmodulen?)?

2.
Om det inte går, är kanske det enklaste att göra iordning fakturan i ett annat program och skicka iväg till kunden. När sedan betalningen kommer gör jag en faktura i UNI_BAS på den exakta summan i SEK som jag fick utbetalt och markerar den som betald direkt.
Är detta något man kan göra?

3.
Eller finns det något enklare sätt i UNI_BAS? Och i så fall, kräver det extra moduler?

Återigen ber jag om ursäkt för alla frågor.
 Skrivet av:  Daniel IP: 81.236.238.133



Svar: Fakturera annan valuta 2007-07-28 15:48
Den korrekta lösningen för att fakturera i främmande valutor är att köpa tilläggsmodulen för valutahantering. Den kostar 400:- kr i engångsavgift.

Det finns säkert andra sätt att hantera detta men allt trassel med valutakurser, valutadifferenser etc gör att valutamodulen är värd varje krona för den som behöver den.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: Fakturera annan valuta 2007-07-28 16:38
Men om jag har förstått det rätt så tillåter valutamodulen bara att jag fakturerar i utländska valutor.
Om jag vill ha möjligheten att även skriva fakturan på utländsk språk så behövs språkmodulen också?

I så fall hänger jag inte riktigt med på varför de två är separerade. Nästan alla som har behov av att fakturera i utländsk valuta vill väl även ha möjligheten att skriva fakturan på annat språk än svenska?
 Skrivet av:  Daniel IP: 81.236.238.133



Svar: Fakturera annan valuta 2007-07-28 17:43
Precis som Du skriver - NÄSTAN alla. Den som bara vill ha/har behov av valuta ska inte behöva dras med en massa annat som man inte har behov av.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.36.41




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 9 =