Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Orderimport 2007-07-03 22:49
Hej

Jag har försökt hitta infomration om Orderimporten men hittar inte mycket.

Har ett par frågor som jag undrar över och tänkte posta dessa här då det säkert är fler som också undrar.

1. Hur ska filerna som importeras vara utformade?

2. Om en kund eller artikel som finns med i ordern inte finns med i databasen kommer detta då att läggas till automatiskt eller kommer man att få ett fel.

3. Kan man importera flera ordrar samtidigt ur samma fil eller går det bara att ha en order per fil man importerar?

Jag planerar nämligen att starta en liten webshop och för att slippa sitta och knappra in varje order manuellt vore det ju toppen att bara exportera dessa från shoppapplikationen och importera i UNI_BAS en gång per dag eller liknande och så kan man sköta allt från UNI_BAS.
 Skrivet av:  Stefan IP: 83.250.129.13



Svar: Orderimport 2007-07-06 11:55
Orderimport sker genom att UNI_BAS öppnar en fil som skickats från t.ex en Webshop.
Denna fil måste följa ett förutbestämt mönster och innehålla vissa förutbestämda uppgifter.

Med denna fil kan man i UNI_BAS skapa både kunder och artiklar som hämtats från webshopen.

Det finns ingen begränsning i antal order/artiklar/kunder etc. i en importfil.

För att få mer ingformation om orderimporten krävs personlig kontakt med vår serviceavdelning.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 6 =