Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Arbetsgivare/Löneprogram 2007-05-20 20:44
Vi är intr. att köpa Unicell standard, jag undrar vad man ska använda för tillläggsprogram eller vilket programvara för arbetsgivare på ca 5 eller mer arbetstagare, för löner och lönespecifikationer mm. som inverkar i detta området. Vad rekommenderar ni av detta? Hoppas hjärtligen på svar för att handla program här, verkar mycket bra och tydligt system.

Med vänliga hälsningar

Benny Schmidt
 Skrivet av:  benny IP: 85.227.193.140



Svar: Arbetsgivare/Löneprogram 2007-05-21 09:28
Du kan använda vilket löneprogram som helst. Det finns mig veterligen inget löneprogram som är direkt "inbyggt" i något ekonomisystem. Normalt är alltså ett löneprogram ett fristående program. Efter varje lönekörning får man ut en "SIE-fil" som man sedan kan läsa in i sitt ekonomisystem.

Om man tittar på marknaden så visar det sig att alla löneprogram ofta är samma program, men där varje programleverantör bara har satt sitt eget namn på etiketten för att på så sätt få lite "provision" när man säljer ett löneprogram. Xor-lön, FDT-lön, Mamut-lön, Norstedts-lön, Vitec-lön, First Office-lön, Edison-lön etc är alla samma program. Även SPCS löneprogram har sitt ursprung i Crona-lön.
Även om vi också har ett samarbete med "Crona-lön", har vi istället överlämnat valet till användaren - välj vilket system som helst.

Det programmet som ligger bakom de flesta löneprogram (enl ovan) heter "Crona-lön". Man hittar programmet på http://www.datavara.se/ - den bästa supporten får man förstås om man köper direkt därifrån. Där finns också möjlighet att betala per lönetransaktion (35:- kr per trans) istället för att köpa programmet. Telefon till Datavara som företaget heter: 0322-67 07 00
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: Arbetsgivare/Löneprogram 2007-10-06 11:15
Jag är på väg att starta eget och har förgäves letat efter ett löneprogram integrerat i bokföringsprogram. Är det inte möjligt att lägga in i ett program så man istället för tex fakturor välja att jag vill arbeta med löner? Det verkar så onödigt att behöva ha ett löneprogram på sidan om.
 Skrivet av:  marianne IP: 81.8.212.137




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 5 =