Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

momsrapport sid 2 2007-04-20 15:04
HEJ
Ser på momsrapporten i Uni BAS att det finns en sida 2 där det står att Quick Time och en PNG decompressor behövs för att se bilden. Vad finns på bilden? Och var hämtar jag dessa två program?
 Skrivet av:  tomy IP: 81.227.99.40



Svar: momsrapport sid 2 2007-04-23 23:21
Hej!

Sida 2 är en kopia på en deklarationshandling för att deklarera moms. Den fyll i automatiskt* av UniBas, men det är lika smidigt att skriva in uppgifterna själv på deklarationspappren.

Det där med "automatik" skall tas med en nypa salt. För min del blir blanketten ifylld med uppgifter för utgående moms från första sidan, men däremot plockar den inte in ingående moms från första sidan.
Blir inte riktigt klok på om det är tänkt att vara på det sättet.

Hoppas UniCellgänget kan förklara hur det är tänkt att fungera.



Apropå PNG-formatet:
Jag antar att du använder PC (PNG-filer är sällan/aldrig ett problem med Mac). Marko Hietanen har gjort en rätt vettig viewer som du kan prova (http://koti.mbnet.fi/mhieta/software.shtml). Får du inte det att fungera så kan du googla på "PNG VIEWER" och du får då en skrälldus med träffar. Alltid lär du få någon av dem att fungera.

Lustigt, förresten... Jag var inte ens medveten om att det var PNG-format, sidan liksom bara fanns där....



/ Lars Bergström
/
/ Mac-frälst och Nöjd UniBas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.67.229.46



Svar: momsrapport sid 2 2007-05-17 22:51
Hej
Samma problem här!!
Nån som har en fix på detta?
 Skrivet av:  Robert IP: 83.223.13.109




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 2 =