Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Påminnelse på delbetald faktura. 2007-02-27 13:04
Hej
Jag märkte en sak som jag tyckte var lite tokig.
Jag ville skriva ut en påminnelse till en kund som hade gjort en delbetalning på sin faktura. När jag skriver ut fakturan så ser den ut som som vanligt (hela summan). jag skrev ut den som vanligt och skrev (med penna) slut summan. Ser kanske inte så proffsigt ut.
Kanske en bra grej att tänka på i framtiden.
Tackar så länge.
 Skrivet av:  Anki IP: 81.227.29.131



Svar: Påminnelse på delbetald faktura. 2007-02-27 20:08
Man kan mycket väl skriva ut en fakturakopia och använda den som en påminnelse till kunden. Men, det är då fortfarande en fakturaKOPIA och ser ut precis som originalet med originalets belopp. Behöver inte vara oproffsigt att skriva med penna på fakturakopian. Det visar bara att Dina kunder normalt betalar i tid och att en påminnelse hör till undantagen.

Vill Du kunna skriva ut "riktiga" kravbrev, då finns det en tilläggsmodul för detta. Du kan testa modulen om Du i Testbolaget går till Databas/Verktyg/UNI_BAS tilläggsmoduler - där finns också en video som förklarar modulens funktioner.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.131



Svar: Påminnelse på delbetald faktura. 2007-03-01 13:24
Hej igen.
Ja, det vet jag att det bara är att skriva ut en kopia, men nu gällde det en delbetald faktura, och när man skriver ute en kopia så står ju hela summan, inte vad som är kvar att betala.
 Skrivet av:  Anki IP: 213.115.63.218




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 7 =