Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

unibas mini 2007-02-27 09:36
Vart har det utlovade unibas mini tagit vägen? jag har väntat och väntat och frågat i ett par veckor och får svaret att, till nästa fredag, eller nästa fredag, har snart tröttnat på denna väntan.
 Skrivet av:  marina IP: 81.225.46.193



Svar: unibas mini 2007-02-27 19:55
Jo, UNI_BAS-mini skulle ha varit färdigt för flera veckor sedan. UNI_BAS-mini är ju tänkt att vara en kraftigt bantad version av UNI_BAS-standard - närmare en "Kassabok" än ett "Bokföringsprogram". Maximal enkelhet men ändå med både bokföring, fakturering, inventariebok och deklaration.

Så såg det ut när programmet i princip var färdigt till trettonhelgen. UNI_BAS-mini var dår klart jämförbart med anndra program på marknaden riktade till den med enskild firma. Men, när vi kritiskt granskade programmet som
- saknade SIE-export (kommunikation med revisor)
- inte hade möjlighet till "normal" bokföring
- bara hade möjlighet till ANTINGEN plusgiro ELLER bankgiro (inte båda)
- bara hade möjlighet till ett enda bankkonto
osv osv osv
Då var vi helt enkelt inte själva nöjda med programmet - alltför begränsat - nästan oanvändbart. Nu har vi lagt till dessa bitar och lite till. Nu börjar det likna något. till skillnad från andra liknande program som ju är "återvändsgränder" utan möjlighet till vettig uppgradering, måste vi ju också tänka på att UNI_BAS-mini skall vara 100% uppgraderingsbart till UNI_BAS-standard.

UNI_BAS-mini blir ett bra program som vi kommer att kunna vara stolta för. Vi jobbar på för fullt - tyvärr (kanske) är vi dumma nog att hellre missa ett par kunder beroende på att vi är sena - hellre det än att leverera något vi inte är helt nöjda med.
Snart, snart - jag vågar knappt säga det, men vi siktar faktiskt på fredag (aj, det gjorde nästan ont att skriva fredag)

 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.131



Svar: unibas mini 2007-02-28 09:42
Tack för svaret!
Jag väntar med spänning tills på fredag och hoppas på ett bra program.
 Skrivet av:  Marina IP: 81.225.40.209




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 5 =