Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Problem 2007-02-27 00:14
Uttryckte ett problem via mail. Men fick ingen respons på det. Frågade om en annan sak via mail (en sak som eventuellt kunde kosta mig mer, ett tillägg), fick svar....

Upplever det mycket svårt att ändra felaktiga verifikationer i detta program och får snabbare svar ifrån en konkurrent.

UNICELL´s kommentar:
Självklart ska alla mail besvaras - med undantag för s.k. SPAM. Vi försöker så gott vi kan att sortera ut de som ska besvaras. Helt klart är att om Du vill ha ett snabbt svar ska Du ringa till oss istället. Vi känner knappast till ordet telefonkö. För det allra mesta saknas det också grundläggande uppgifter i mail för att vi ska kunna svara. Vi måste då fråga vidare - få svar - fråga vidare - osv - NEJ telefon är att föredra när det gäller support.
 Skrivet av:  mona IP: 213.64.1.218



Svar: Problem 2007-02-27 00:50
Hej!

Nämen jisses... Ändringsfunktionen är något av det smidigaste jag träffat på (vilket i och för sig inte säger så mycket).

Arbetsgången är ju bara REGISTRERA - ÖVRIG BOKFÖRING - ÄNDRA - välj verifikat - gör ändringen - SPARA, och skulle det kännas stökigt kan man alltid göra ett helt nytt verifikat utan att använda ändra-funktionen.

Det enda jag saknar när jag gör manuella ändringar (dvs skapar ett nytt verifikat), är två kolumner, en med kontoställning före ändringen och en kolumn som visar kontoställninger efter en eventuell ändring, bara så att man ser att man ändrar "åt rätt håll", innan man trycker på SPARA-knappen.

I vilket läge strular det till sig för dig?


/ Lars B
/
/ Nöjd unibas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.67.229.46



Svar: Problem 2007-02-27 20:05
Ja, det strular bland annat just där som Lars tar upp. Det blir otydligt. Det är enklare och tydligare i andra program som jag för närvarande provar. Så detta kanske inte passar mig så bra som jag trodde från början. Detta är det enda jag har att klaga på, men rätt så viktigt för mig att inte ha en massa fel bara för att jag får lust att strunta i "ändra-knappen". Det ser för rörigt ut för mig.
 Skrivet av:  mona IP: 213.64.1.218



Svar: Problem 2007-02-27 21:48
Hej igen.

Har du kollat i BASHANDBOKEN, sidan 18 och 19?
Bashandboken finns i samma mapp som Unibasprogrammet.

/ Lars B
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.67.229.46



Svar: Problem 2007-02-27 21:56
Åså finns det beskrivet i slutet av demovideon "Bokföring" som du kan hitta på Unicells "STARTSIDAN". Klicka på texten "Titta på vår videodemo " och välj därefter videon "Bokföring". Någonstans 15% från slutet finns ändringsfunktionen bra beskriven.

/ Lars B
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.67.229.46




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 3 =