Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Linux och Wine 2007-02-01 20:52
Med tanke på att Unicell skriver på förstasidan att UNI_BAS fungerar under Linux har jag nu några frågor. Har tidigare kört komplett Windows under VMWare enbart för UNI_BAS, men det hade ju självklart varit underbart skönt att slippa.

1. För övriga som kan tänkas testa detta; installationen fungerar inte utan att ändra en inställning med winecfg angående fönsterhanteringen: "Allow the window manager to handle windows". Har återaktiverat detta efter det är installerat.

2. Jag fick inte "Import av säkerhetskopia" att fungera, var tvungen att göra detta under windows först, sen lyfta över .4dd-filen.

3. Mitt största problem för tillfället är att utskrifter från UNI_BAS under Wine inte fungerar. När jag kör under windows kommer två utskriftsfönster upp där utskrift sker vid det andra, detta andra fönster kommer aldrig när jag kör under Wine. Någon som har en lösning på detta underliga problem?

4. Om jag går till fliken Databas, sedan till en underflik där i, byter knapparna och flikarna utseende? Har inte kontrollerat om detta händer under windows eller inte.


Tack på förhand!

MVH, Oscar
 Skrivet av:  Oscar IP: 81.231.6.156



Svar: Linux och Wine 2007-02-01 23:03
Nummer 3, angående utskrift. Hade en Laserskrivare och en cups-pdf skrivare installerad i Cups. Ingen var markerad som standardskrivare, när jag gjorde detta verkar utskriften fungera utmärkt från UNI_BAS under Wine.
 Skrivet av:  Oscar IP: 81.231.6.156




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 3 =