Hur funkar det med betalningspåminnelser? |
|
2007-02-01 08:22 |
Hej .. om jag nu har för avseende att skicka en påminnelse om att en faktura är obetald o vill påföra en påminnelseavgift.. hur gör jag?
Mvh Krister
|
|
Skrivet av:
krister
|
IP: 85.225.161.11 |
|
|
Svar: Hur funkar det med betalningspåminnelser? |
|
2007-02-03 09:24 |
I UNI_BAS finns en tilläggsmodul för kravbrev och räntefakturor. Dessa moduler kostar 300:- respektive 400:- kr + moms. Påminnelseavgiften faktureras i räntefaktureringen.
Vill man inte investera i en tilläggsmodul eller om man batra har ett fåtal försenade betalningar, kan man gå till Rapporter-Kunder-Bevakrning. Där får man en lista på försenade betalningar. Klicka på en faktura - skriv ut en kopia - stämpla eller skriv på "Påminnelse" tvärs över fakturakopian - lika effektivt som en ren påminnelse.
|
|
Skrivet av:
UNICELL AB
|
IP: 90.224.38.240 |
|