Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Texten Invoice borta på faktura... 2007-01-16 18:45
Hej!

När jag ska skriva ut en (engelsk) faktura med betalningsvillkor "30 days end of month" så anger jag förfallodatum manuellt. Då försvinner texten Invoice längst upp på fakturautskriften. Per telefon kom vi (ni) fram till att det berodde på att programmet trodde att det var en kreditfaktura och att bästa sättet var att köra den senaste uppdateringen. Jag har nu gjort detta 2 ggr, men utan förändring. Behöver inte ens skriva in någon kod när jag öppnar programmet igen. Kan det vara så att jag redan hade den uppdateringen...? :-) Tips mottages tacksamt. Ska försöka ringa igen, men om det finns något snabbt tips så går det ju bra här med.

MVH
Helena O
 Skrivet av:  Helena O IP: 81.226.187.25



Svar: Texten Invoice borta på faktura... LÖST! 2007-01-18 13:27
LÖST!

Inget programfel eller bugg.
När jag markerar rutan Manuellt förfallodum för ett visst betalningsvillkor under Registervård - Betalningsvillkor så skriver UNI_BAS automatiskt in siffran 1 för antal kreditdagar. Det är bara så. Jag hade utan att tänka på det ändrat till 0. Problemet är då att 0 = kontantbetalning vilket t.o.m. står under aktuell ruta... Programmet tolkar då min faktura som en kontantbetalning och texten Faktura försvinner då längst upp på fakturan. När jag låter siffran 1 stå kvar så går allt galant och blir precis som jag vill ha det! Häpp!

/Helena O
 Skrivet av:  Helena IP: 81.226.187.25




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 8 =