Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Försöker spara min 1:a leverantörsfaktura-går ej! 2007-01-14 19:40
Ska bokföra min första leverantörsfaktura som blivit betald. Men när jag lägger in uppgifterna och trycker på sparaknappen så säger systemet bara- Du har påbörjat en rad som inte är sparad. Har kört en del "kostnader utan faktura" och det gick bra innan.


Vad gör jag för fel eller vad menar systemet att jag ska göra?

"Nybörjare"

UNICELL´s kommentar:
Tråkigt att det i rubriken står att det inte går att spara en leverantörsfaktura - klart att det går om man följer instruktionerna. Som det nu är finns det många som bara läser rubrikerna och dom kan ju tro att det är fel på programmet - trist - men så är det ju när man har ett öppet forum.
 Skrivet av:  Katrin Naessen IP: 90.224.58.241



Svar: Försöker spara min 1:a leverantörsfaktura-går ej! 2007-01-14 20:27
Ett vanligt fel för nybörjare (förlåt uttrycket) är att man fumlar för mycket med musen.

Genomgående i UNI_BAS gäller att man förflyttar sig mellan fälten genom att trycka på enter eller tab.

Svar på Din fråga - tryck på enter. Det dyker upp en knapp "Spara rad" - tryck på enter. Efter detta kan Du spara fakturan genom att trycka på "Spara"
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.131



Svar: Försöker spara min 1:a leverantörsfaktura-går ej! 2011-02-22 15:28
Hej

Det stämmer inte, får inte upp ngn sparaknapp hur jag än försöker. Nytt tips tack innan jag bestämmer mig för programmet
 Skrivet av:  bosse IP: 78.79.0.254



Svar: Försöker spara min 1:a leverantörsfaktura-går ej! 2011-02-23 15:09
Bosse,

Det borde du få om vi pratar om samma sak som Katrin. Längst ner finns ett flertal "Knappar" bl.a. "Spara" och "Avbryt". I vissa funktioner vill UniBas att man först skriver ut den transaktion man gjort. Om man inte vill ha den utskriven, får man ändå klicka på "OK" i den lilla rutan som kommer upp. Det kommer då upp en ny ruta där man klickar på "Förhandsgranskning" markera denna och klicka "OK" och man ser hur den tilltänkta utskriften ser ut.

Här är det bara att gå ur genom att trycka på den lilla nerpilen längst upp. Därefter kan det ev. stå "BOKFÖR" eller "SPARA" på någon knapp.

Det fina med UniBas är att din utskrift nu finns i programmet och du kan när som helst gå in i den aktuella funktionen och välja utskrift av denna händelse och du får då ut den exakt som den såg ut när du senast tittade på den, med undantag av utskriftsdatum.
 Skrivet av:  Åke IP: 85.228.167.11



Svar: Försöker spara min 1:a leverantörsfaktura-går ej! 2011-02-23 15:44
Bosse, om Du tittar på videon och förflyttar dig mellan fälten genom att ryck på entertangenten (alt tabtangenten) så dyker det upp en knapp "Spara raden". Tryck då åter på entertangenten så sparas raden.

När Du väl sparat 1 rad, då kan du därefter spara hela fakturan.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.176.52




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 8 =