Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Fakturalayout 2007-01-04 11:10
Hej!

Jag har Uni_Bas och undrar följande:

1) Hur får jag bort tomraden i kundens adressuppgifter "längst upp" på fakturan (som uppstår när endast en adressrad nyttjas) utan att "fuska" under kunduppgifterna och skriva postnummer och ort på adressrad nr 2 och land på postnummerraden. Detsamma gäller för mina egna företagsuppgifter i "fakturafoten". Där förskjuts dessutom Land till spalt 2 (från 1) om jag inte "fuskar" under Företagsuppgifter.

2) Har köpt språkmodulen och har översatt det jag behöver och låtit bli det jag inte vill ha med. Jag lyckas dock inte få bort själva bankgironumret från mina utlandsfakturor utan att ta bort det i mina egna företagsuppgifter (vilket jag inte vill hålla på att ändra varje gång det är en svensk eller utländsk faktura...). Posten "Bank giro" kommer ju inte med om jag inte översatt den, men siffrorna vill tydligen ändå vara med. :-/

3) Kan jag flytta på de olika "posterna" i "fakturafoten" utan att "fuska" under Språk när jag översätter (även på svenska genom att t.ex. skriva Mobil vid Telefax för att få mobilnumret i spalt 2 efter Telefon där Telefax eg. hamnar)? Detta har ju sina begränsningar. Jag vill nämligen ha med min banks BIC(Swift) och mitt IBAN i foten på utlandsfakturorna, men kan inte för mitt liv räkna ut hur jag ska göra. Nu har jag dessa uppgifter i fritextfältet vilket i och för sig fungerar, men inte är lika snyggt...

Har jag missat nåt självklart eller kräver jag för mycket? :-)

Tack på förhand!

Helena O (Eftersom det visst dykt upp en Helena till...)
 Skrivet av:  Helena O IP: 81.226.187.25



Svar: Fakturalayout 2007-01-05 18:19
1) Hur får jag bort tomraden
- Tyvärr kan Du inte få bort den raden

2) Jag lyckas dock inte få bort själva bankgironumret.
- Vi har med i planeringen att förändra fakturafoten så att man själv kan välja vilka uppgifter man vill ha med. Planerat men ej tidssatt.

3) flytta på de olika "posterna" i "fakturafoten"
- Samma som punkt 2
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: Fakturalayout 2007-01-06 22:05
Hej!

Och tack för svar. Tyvärr gav det mig ju ingen (ny) lösning på mina "problem", men det känns ändå skönt att veta att jag inte missat något uppenbart :-) Jag får fortsätta "fuska" tills möjligheten att välja mer själv finns. Bra att det är på gång så småningom i alla fall.

MVH
Helena O
 Skrivet av:  Helena O IP: 81.226.187.25




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 8 =