Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Betalning från kund 2007-01-03 18:54
Hej!
Jag skickade en faktura till en kund i december 2006 och kunden betalade fakturan i
januari 2007. Hur ska jag göra för att registrera detta?
När jag försöker registrera den så kommer det upp ett meddelande att jag bokför med
kontantmetoden och att fakturan måste bokföras under 2006.
Det står även att jag ska gå in på "databas bokslut" och bokföra fakturorna där.
Ska jag då klicka på "bokför resterande kundfordringar" ? ,och om jag gör det,
"stänger" jag då 2006?
Tacksam för svar!
MVH
Marcus
 Skrivet av:  Marcus IP: 81.226.98.212



Svar: Betalning från kund 2007-01-03 20:34
När UNI_BAS nu ber Dig att: "gå in på "databas bokslut" och bokföra fakturorna där.
Ska jag då klicka på "bokför resterande kundfordringar" - då är det nog bäst att Du gör det.

Du bokför enligt kontantmetoden. Dina fakturor bokförs därför inte förrän Du betalar dem/får betalt för dem. Detta gäller under hela året utom på nyårsafton - då växlar det. Vid årsskiftet måste nämligen alla ej betalda fakturor bokföras under det gamla året.

Tänk vad underbart- i UNI_BAS behöver Du inte tänka på detta. UNI_BAS påminner Dig om att Du bara ska trycka på de båda knapparna för att bokföra kund- resp leverantörsfakturorna helt automatiskt. Knapptryckningarna måste göras innan någon annan kund- eller leverantörstransaktion utförs. Detta är det enda UNI_BAS begär - tryck på knappen!

Utöver ovanstående så lägger man in kund- och leverantörsfakturor och kund- och leverantörsbetalningar utan att överhuvudtaget behöva bry sig om att man har kontantmetoden. Det är bara fantastskt - inte många andra system som klarar detta.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.131




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 9 =