Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Trippelt i balans- och resultatrapport 2006-11-09 15:06
Hej!

Skrev just ut en balans- och en resultatrapport och allt kommer ut tre gånger! Balansrapporten börjar med
Tillgångar
Tillgångar
Tillgångar
och fortsätter med
Immateriella anläggningstillgångar
Immateriella anläggningstillgångar
Immateriella anläggningstillgångar
osv.
Det blir likadant (fast annan text förstås) i resultatrapporten. Det berör också siffrorna, så mina tillgångar resp. skulder osv. blir tre gånger så höga som de egentligen är... :-/ Att bruttovinsten är tre gånger så hög som den egentligen ska vara är ju trevligt... om man gillar luftslott... Vad kan ha blivit fel?

När jag under Rapporter - Bokföring - Bal/Res-rapport ska välja antingen Balans- eller Resultatrapport så upprepas alternativen 3 ggr redan här! Likadant under Rapportgenerator - här kan jag välja balansrapport 3 ggr och resultatrapport 3 ggr.

Kan det vara en bugg?

MVH
Helena
 Skrivet av:  Helena IP: 62.20.177.217



Tillägg: Trippelt i balans- och resultatrapport 2006-11-09 15:11
Glömde skriva att resultatet i snabbrapportrutan på "startsidan" stämmer (intäkter - kostnader - resultat).

MVH
Helena igen...
 Skrivet av:  Helena IP: 62.20.177.217



Svar: Trippelt i balans- och resultatrapport 2006-11-10 09:47
..... "Kan det vara en bugg? " Jodå, men buggen ligger inte i programmet! Man skulle kunna kalla det för en användarbugg.

I UNI_BAS kan man med hjälp av rapportgeneratorn skapa egna rapporter. Man kan också importera rapporter. Vi har försökt göra UNI_BAS så "säkert" som möjligt. D.v.s. man ska inte kunna göra tokigheter utan att programmet varnar för detta. Man kan således inte skapa två rapporter med samma rapportkod. Vi försöker spärra bort alla tokigheter. Tyvärr har vi inte lyckats spärra bort tokigheten att importera samma rapport flera gånger. Du kan alltså importera rapporten ytterligare en gån och då skrivs "Tillgångar" 4 gånger ochj om Du importerar samma rapport igen så skrivs "Tillgångar" 5 gånger osv.

Importera 1 rapport 1 gång - inte mer så
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240



Svar: Trippelt i balans- och resultatrapport 2006-11-12 12:37
Tja, det jag tycker är konstigt är att det blir tre ggr när jag bara använt funktionen en endaste gång... men jag ska nog få ordning på det nån gång.

Helena
 Skrivet av:  Helena IP: 62.20.177.217




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 4 =