Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

2 fakturor - 1 inbetalning 2006-10-31 10:44
Hej!

Hur bokför jag 2 kundfakturor som en kund betalat samtidigt i en och samma inbetalning? Skickade 2 fakturor tätt efter varandra och kunden betalade naturligtvis dessa samtidigt i en klumpsumma, alltså en post på mitt bankkonto. Nu är jag dock förvirrad över hur jag ska bokföra dessa. Vill gärna få dem båda på ett ver.nr. Har det ngt med bokföra grupp att göra? Tacksam för hjälp :-)

MVH
Helena
 Skrivet av:  Helena IP: 62.20.177.66



Svar: 2 fakturor - 1 inbetalning 2006-10-31 19:01
Inga problem - spelar absolut ingen roll om Du bokför 2 betalningar så länge summan ändå blir det belopp Du har fått in på kontot.

Om Du inte är nöjd med svaret:
Gå till Registrera/Betalning från kund. Tryck på knappen gruppbetalning. Klicka på de båda fakturorna i listan. Ange kontot som betalningen kom in på (t.ex plusgiro).
Tryck på "Bokför". Du får nu automatikskt båda betalningarna på samma verifikation, men (tyvärr) fortfarande med var sitt belopp.

Du får nu en verifikation
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.131



Svar: 2 fakturor - 1 inbetalning 2006-11-01 10:51
Tack!

Det var där jag hade varit inne och rotat - på gruppbetalning alltså - men jag förstod inte hur jag skulle få med fler än en betalning... såg inte att Betalas EJ ändrades till summan på de poster som jag klickat på, dvs. aktiverat... Trodde i min enfald att de skulle markeras på sedvanligt datavis... :-) Men nu är det bokfört och klart, precis som jag ville ha det!

MVH
Helena
 Skrivet av:  Helena IP: 62.20.177.66




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 5 =