Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Utskrift - inga problem 2006-10-22 17:22

Hej
På mina fakturautskrifter syns inte priset och nettoprisset, bara Nr, benämningen. Alltså fältramarna är för breda. Jag har försökt ändra dem men det går inte att rubba de förinställda fältsiffrorna.

Nettobeloppet, Momsen, Öresavrundningen och Slutsumman att betala för kunden syns ente heller på fakturan. Jag har redan den förinställda typsnittet och fältramstorleken. HUR minskar jag fältramarna?

UNICELL´s kommentar:
Vi på UNICELL kunde inte förstå vad ovanstående kunde bero på. Vi hade därför kontakt med anneli via telefon för att få mera information. Det visade sig då att anneli själv kunnat korrigera inställningarna så att allt blivit rätt. Det finns många inställningar för utskrifter i UNI_BAS. Har man serviceavtal är det alltid lättat och snabbast att ringa hit för att få hjälp direkt.
 Skrivet av:  anneli IP: 213.114.116.27



Svar: Utskrift - inga problem 2006-10-25 10:42
Med utgångspunt från det Du skrivit kunde vi inte lista ut hur Du har åstadkommit detta. Vi hade därför en telefonkontakt med Dig och fick då veta att Du själv lyckats att återställa det som Du "ställt till med".
I UNI_BAS finns det många möjligheter att göra inställningar och justera utskrifter. Man kan t.ex välja färg och därvid välja "vit" - vit utskrift finns inte och skulle hursomhelt inte synas på ett vitt papper. Man kan välja ett typsnitt som bara kan skriva versaler och då får man inte bli förvånad över att utskriften saknar gemena tecken. Med detta vill vi säga, att om man ger sig in på inställningarna så bör man gå varsamt fram.

Om man som anneli saknar serviceavtal, måste man själv kunna reda ut det man eventuellt "ställt till med". Serviceavtal kostar 35:-kr per månad - har man ett sådant, får man självfallet hjälp direkt via telefon med dessa inställningar.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 6 =