Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Moms registreras inte i rapport 2006-10-15 18:29
Hej!

Har gjort 2 inköp till mitt nystartade företag. Första inköpet Krediterade jag 2018 egen insättning och debiterade 5460. Denna insättningen registrerades och jag testade att skriva ut en momsrapport där det framgick att jag får ingående moms.

Vid andra bokföringen gjorde jag fel först, 2018 egen insättning men debiterade 1220 Inventarier / verktyg, tryckte på "Ändra" i övrig bokföring och motkont. 1220 till 4010.

Den totala inköpssumman stämmer på dessa 2 inköp men jag får ingen moms på den senaste inlagda inköpet. Bara momsen från mitt 1:a köp syns på utskrift. Ändå ser man i verifikatet att Ing. moms är bokat på 2640.
 Skrivet av:  Nicklas IP: 81.227.44.61



Svar: Moms registreras inte i rapport 2006-10-16 16:47
Det är lite svårt att svara på Din fråga eftersom jag inte får riktigt klart för mig hur Du har bokfört.

Låt oss i alla fall gissa lite. En möjlig felorsak kan vara att Du registrerat den ena verifikationen i september och den andra i oktober. När Du sedan skriver ut en momsrapport för september, då kommer förstås bara septemberverifikationen med - och vice versa när Du skriver ut en momsrapport för oktober.

Ofta kan det vara svårt att formulera en fråga entydigt här i forum. Om frågan inte är tillräckligt tydlig eller saknar information, då är det lite svårt att göra annat än gissa så här i forum. - Forum lämpar sig för korta frågor där man kan ge ett distinkt svar. Om inte gissningen ovan stämmer - ring då hit så har vi betydligt lättare för att hjälpa Dig via telefon.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 2 =