Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Öresavrunding?? 2006-10-03 09:11
Snälla, kan någon förklara hur jag ska göra med öresavrundningen, kundfakruror, levfakturor. Jag ser ju att det står öresav när jag ex skriver en faktura men måste jag själv göra något, och på levfakturorna jag får så har dom använt öresav..
 Skrivet av:  Anki IP: 213.115.63.218



Svar: Öresavrunding?? 2006-10-03 19:11
På de fakturor Du skickar till Dina kunder behöver Du överhuvudtaget inte fundera på öresavrundningen eller hur den bokförs. Allt sker automatiskt.

När Du får en faktura från en leverantör med öresavrundning, föreslå vi att Du helt ignorerar avrundningen. En faktura på 456:67 är ju avrundad till det belopp som står längst ner på fakturan 457:00. Skriv in 457 i beloppsfältet på fakturan. Ena gången förlorar Du 14 öre - nästa gång vinner Du 32 öre - nästa gång förlorar Du 3 öre ---osv. Efter ett helt år har Du kanske ena året vunnit 17:56 och nästa år förlorar Du 4:37. Vem bryr sig - inte skattemyndigheten i alla fall.
Du kan vara petnoga - det går, men det kommer under ett helt år kanske att kosta Dig t.ex 2 timmar och 32 minuter och 17 sekunder extra arbeta att jaga dessa 4:37. - Fullständigt meningslöst.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 90.224.38.240




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 4 =