Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Delkreditera faktura? 2006-09-06 20:32
Jag köpte två detaljer av en leverantör, och fick en faktura på detta, men jag ska reklamerat den ena och få en kreditnota från leverantören. Men hur delkrediterar jag denna fakturan i Unibas?
 Skrivet av:  Andreas Hansson IP: 81.232.6.213



Svar: Delkreditera faktura? 2006-09-06 20:42
Kreditera del av faktura:
Gå till Registrera/Leverantörsfaktura. Välj Leverantör, Ovanför leverantörsnummer finns en knapp med texten "Faktura" - tryck på den knappen och textenh ändrar till "Kreditnota" - det Du registrerar nu är en kreditnota. Gör på samma sätt som när Du registrerar en faktura (inga minustecken eller så). Gör på samma sätt om Du vill delkreditera en kundfaktura - byt bara "Leverantör-" mot "Kund-" i svaret ovan.

Kreditera en hel faktura:
Innan någon betalning gjorts kan man enkelt kreditera en faktura genom att gå till Rapporter/Leverantörer/Spåra fakturor. Klicka på den fakturan som ska krediteras. I nederkant finns en knapp "Kreditera fakturan". Tryck på den knappen och fakturan krediteras helt och fakturan bokas om betald och avklarad.

Gör på samma sätt om Du vill kreditera en kundfaktura - byt bara "Leverantör-" mot "Kund-" i svaret ovan.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.229.118.130




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 10 =