Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Fakturera i annan valuta än SEK 2006-08-30 09:33
Hej!

Jag börjar få utlandskunder och behöver så småningom fakturera i annan valuta än SEK, särskilt då Euro. Jag förstår att det behövs något mer än bara Uni_Bas - en valutamodul av något slag? Det som måste fungera för mig är att jag fakturerar i t.ex. Euro och sedan bokför den summan det sedermera blir i SEK när fakturan väl är betald och pengarna finns på mitt konto. För så blir det väl? Eller? Har bokslutsmetoden.

Kan jag förresten på något sätt välja få fakturorna utskrivna på engelska eller tyska (vilket jag naturligtvis får "översätta" till själv i systemet) till vissa kunder och fortfarannde på svenska till mina svenska kunder? Eller blir det på ett språk till alla kunder? Har ju ingen lust att ändra mellan varje faktura... :-)

Tack på förhand!
Helena
 Skrivet av:  Helena IP: 62.20.177.66



Svar: Fakturera i annan valuta än SEK 2006-08-30 12:43
UNI_BAS är gjort för att vara enkelt, enkelt, enkelt. Vi har lyckats med det.

Sedan kom en kund och ville ha just valutahantering som Du nu också behöver. Först sa vi strikt NEJ. Men, så småningom så vaknade vi. Vi gjorde en tilläggmodul för just valutahantering. Betalar man 400:- + moms får man den modulen. Det är bara att ringa hit så får man koden direkt. Fakturan kommer så småningom. Det finns också en modul för Språk. Samma pris. UNI_BAS är fortfarande lika enkelt, men den som har valuta, språk eller någon annan tilläggsmodul blir UNI_BAS på just den punkten lite mera avancerat. Alla andra har kvar det maximalt enkla.

Man kan gratis prova alla tilläggsmoduler i "Testbolaget". Gå till Databas/verktyg och tryck på UNI_BAS tilläggsmoduler i nederkant.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7



Svar: Fakturera i annan valuta än SEK 2006-09-01 10:13
Tack, det var det jag misstänkte. Fast att ni även hade en språkmodul hade jag missat - jag ska genast testa båda delar i Testbolaget.

Helena
 Skrivet av:  Helena IP: 62.20.177.66




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 1 =