Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Momsrapport 2006-08-29 09:19
Jag har en liten fråga vad har jag gjort för fel näjag har bokfört min kundfakturer när jag inte för upp någon Momspliktig omsättning inom svergie, jag vet att det ska bli en summa där på rapporten men det står 0. Jag har främst använt kontant fakturer??
 Skrivet av:  Henrik IP: 82.197.243.107



Svar: Momsrapport 2006-08-29 12:32
Du har inte gjort något fel.

I momsrapporten under omsättning skall ju saldot på Dina försäljnings/intäktskonton visas.
Försäljnings/intäktskonton är de konton som börjar på siffran 3. Dessa konton har man stor frihet att använda så som man själv vill. Någon vill kanske att konto 30 10 skall visa försäljning i norra Sverige och 3012 Försäljning i södra sverige. I ett annat företag vill man att 3010 skall visa försäljning Kuddar och 3012 försäljning Duntäcken.. anpssat efter egna behov och den egna verksamheten.

UNI_BAS vet inledningsvis inte hur just Du vill använda 3-kontona. Gå till Databas/Styrning och tryck på moms på vänster sida. Där kan Du enkelt fördela Dina 3-konton från vänster sida till de olika kategorierna på höger sida. När Du är färdig med fördelningen, kan Du skriva ut Din momsrapport igen och då är den rätt.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7



Svar: Momsrapport 2006-08-29 15:21
Tack det var ju lätt!!
 Skrivet av:  Henrik IP: 82.197.243.107




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 8 =