Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Datorkrasch... hjälp 2006-08-18 17:54
hej.. datorn kraschade och rensade sig själv av en konstig anledning.. men funkar nu igen efter mycket tjafs. mem nu är all bokföring borta samt programmet: unibas.. när jag går in på demoverisionen för att ladda ner så funkar det inte.. vad ska jag göra? har serviceavtal..
 Skrivet av:  micke IP: 213.226.118.137



Svar: Datorkrasch... hjälp 2006-08-19 10:54
I ett sådant läge är det alltid bra att ha serviceavtal.

Vi har redan talat med varandra per telefon och Du har kommit vidare med den nya installationen av UNI_BAS.

Det är i alla fall inte UNI_BAS som orsakat kraschen utan förmodligen något virus. Tråkigt att Du inte hade tagit en säkerhetkopia och sparat den utanför Din egen dator. Man kan bränna ner en säkerhetskopia på en CD, man kan lägga säkerhetskopior på ett USB-minne, man kan öppna ett hot-mailkonto och skicka sina säkerhetskopior dit ..... Varje gång som man stänger av UNI_BAS (och inte tagit säkerhetskopia den senaste veckan) frågar systemet om man vill ta en säkerhetskopia eller om man vill "leva farligt". Ett gott råd till alla: ta säkerhetskopia!
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7



Svar: Datorkrasch... hjälp 2006-09-01 16:37
exakt hur gör jag för att säkerhetskopiera?
Har precis börjat att använda unibas
 Skrivet av:  Björn IP: 81.228.249.186



Svar: Datorkrasch... hjälp 2006-09-03 20:54
När Du stänger av UNI_BAS och inte gjort säkerhetskopia den senaste veckan, får Du automatiskt en fråga om Du vill göra säkerhetskopia.

Du kan gå till Databas/Verktyg och tryckoa på knappen "Säkerhetskopia".
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.254.72




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 9 =