Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Frågor från en som inte har serviceavtal 2006-06-27 22:49
Först en kommentar från UNICELL AB:
Bland leverantörer av ekonomisystem är vi förhållandevis ensamma om att ha ett fritt forum. Fördelarna med detta är många - speciellt för nya kunder och användare av våra system.

Tyvärr finns det också nackdelar. En felaktig rubrik i forumet kan t. ex. drabba oss negativt genom att avskräcka andra kunder.

Detta inlägg hade ursprungligen följande rubrik:
"Buggar i programmet - rätta eller uppgradera"
MEN - eftersom ingenting av det som skrivs i inlägget är en fråga om buggar och har vi därför ändrat rubriken till:
"Frågor från en som inte har serviceavtal" - hade rubriken varit korrekt, hade vi förstås inte ändrat något.


Hej!
Jag köpte UNI_BAS för ett par år sedan och det fungerar i stort sett helt OK. Den har lite hyss för sig som man får passa sig för men det kan man leva med. Ibland SBS, ibland makterna.

Nu till det som jag undrar över:
1) När jag skriver ut en faktura så kommer texten FAKTURA ut snyggt och prydligt högst upp medan jag bredvid kolumnen ANTAL får in en extra antals-kolumn.
2) Skriver jag sedan ut en fakturakopia så kommer inte texten FAKTURAKOPIA ut vid utskriften medan den extra antalskolumnen har försvunnit.
3) Längst ner på fakturan (även för fakturakopian) så kommer texten 'affärssystem' ut i klartext ovanför raden där min företagsinfo står. Hur får man bort den?
4) Det finns ett antal stavfel i kontoplanen. Går det att rätta på något sätt?

Behöver jag uppgradera till en senare release av UNI_BAS för att få ordning på detta och vad kostar det i så fall?

Mvh Stefan

 Skrivet av:  Stefan Nicolaisen IP: 213.64.174.199



Svar: Frågor från en som inte har serviceavtal 2006-06-28 08:31
Hej Stefan,
På Din fråga om Du behöver uppgradera till senaste release, är svaret nej. Du behöver inte göra det, men Du går ju därmed miste om alla de förbättringar som gjorts i programmet.

Ingenting av det Du nämner är någon bug och kommer därför inte att förändras vid en uppgradering till senaste release. För kunder med serviceavtal är Dina frågor inget problem. Man ringer då hit och får hjälp att lösa frågorna. Tyvärr måste vi göra den skillnaden mellan kunder som har serviceavtal och de som inte har.

Kostnaden för uppgradering är 400:- kr + moms. Detta ger Dig senaste version, men fortfarande inget serviceavtal. Vill Du dessutom ha serviceavtal kostar detta också 400:- kr + moms (35 kr per månad). Serviceavtalet ger Dig då fri telefonservice och fria uppdateringar under 1 år.


Fotnot från UNICELL:
Bland leverantörer av ekonomisystem är vi förhållandevis ensamma om att ha ett fritt forum. Fördelarna med detta är många - speciellt för nya kunder och användare av våra system.

Tyvärr finns det också nackdelar. En felaktig rubrik i forumet kan t. ex. drabba oss negativt genom att avskräcka andra kunder.

Detta inlägg hade ursprungligen följande rubrik:
"Buggar i programmet - rätta eller uppgradera"
MEN - eftersom ingenting av det som skrivs i inlägget är en fråga om buggar och har vi därför ändrat rubriken till:
"Frågor från en som inte har serviceavtal" - hade rubriken varit korrekt, hade vi förstås inte ändrat något.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 10 =