Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Routern hänger sig vid hämt av uppdateringar 2006-06-15 11:57
Hej!
När jag ska hämta uppdateringar hänger sig min router så jag får starta om den. Försöker jag ett antal ggr så går det till slut. Jag har en Netgear WG311T router. Jag har två datorer och det händer samma sak från båda. Detta fenomen händer aldrig i andra sammmanhang.
Är det bara jag som har detta problem?
 Skrivet av:  Anders IP: 213.112.160.82



Svar: Routern hänger sig vid hämt av uppdateringar 2006-06-16 09:09
En router transporterar ettor och nollor. Detta har ingenting att göra med UNI_BAS. - Möjligtvis går det för fort för Din router så att den hänger sig av den anledningen.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7



Svar: Routern hänger sig vid hämt av uppdateringar 2006-06-20 12:26
>En router transporterar ettor och nollor. Detta har ingenting att göra med UNI_BAS. - >Möjligtvis går det för fort för Din router så att den hänger sig av den anledningen.
Att säga att routern transporterar ettor och nollor, är nog att förenkla det hela.
Detta problem inträffar varje gång jag ska hämta uppdatering och det är bara i detta fall det händer. Inte vid hämtningar på andra hemsidor. Routern är en 108Mbit/sek, så den borde nog hänga med. Men det kan ju vara en kombination som gör att detta inträffar. Ska bli intressant att se om det är fler än jag som råkar ut för detta.
 Skrivet av:  Anders IP: 213.112.160.82



Svar: Routern hänger sig vid hämt av uppdateringar 2006-06-21 10:46
Anders,
det kan kanske bero på att du har en brandvägg i din router som "jäklas". Det problem som du beskriver, drabbar mig i stort sett vid varje nedladdning och får toligtvis skyllas på denna brandvägg. Men det går ju att inaktivera denna vid sådana tillfällen, jag har bara inte orkat utan tar jobbet med att köra om.
 Skrivet av:  Lars J IP: 81.224.115.63




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 1 =