Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

"Innehar F-skattsedel" på faktura 2006-06-13 17:13
Hej!

En kund bad mig skicka en ny faktura där det uttryckligen står att mitt företag innehar F-skattsedel. Det hade jag gärna gjort, men finner inget sätt att få in detta på fakturautskriften. Ser dock att det står med i Testbolagets fakturor...? Hur får jag dit denna lilla, men ack så viktiga textsnutt?

Så länge undrade jag om det inte räckte att mitt moms.reg.nr. stod med - det hänger ju faktiskt ihop. Då upptäcker jag att det på fakturan endast står Org.nr., men det är moms.reg.nr. som skrivs ut på den raden. OBS, jag har skrivit rätt i databasen ;-) har kollat. Varför blir det så?

MVH o tack på förhand
Helena

PS. Har hämtat senaste uppdateringen.
 Skrivet av:  Helena IP: 213.67.224.159



Svar: "Innehar F-skattsedel" på faktura 2006-06-14 08:36
Alla ord/texter som skrivs på extrerna dokument kan man ändra: Registervård/Övriga register/Språk. "Vi innehar..." skriver Du in under fakturafot.

På samma ställe kan Du också byta ut org.nr till Momsnr.

Organisationsnummer/Momsregistreringsnummer är samma sak med den lilla skillnaden att momsnumret har SE framför och 01 bakom numret
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7



Svar: "Innehar F-skattsedel" på faktura 2006-06-14 09:37
Hej och tack!

Att titta under Språk hade inte ens fallit mig in, men dit ska jag bege mig nu. Trodde det var de uppgifter man angav under Företagsuppgifter som dök upp på fakturan.

Vad som är skillnaden mellan org.- och momsreg.nr. vet jag - min undran gällde varför momsnumret dök upp vid Org.numret på fakturan. Återigen utgick jag ifrån att det var uppgifterna under Företagsuppgifter som dök upp på fakturan (och där står det på rätt ställe). Kanske är det fel under Språk...?

MVH
Helena
 Skrivet av:  Helena IP: 213.67.224.159




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 9 =