Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

2 förslag till framtida uppdatering 2006-05-08 00:01
Tack för ett bra program. Men allt kan ju bli bättre:

1. Det vore bra om man kunde ange referens när man registrerar kundfakturor. Som det nu är måste man ändra i kundregistret först om man vill ändra referens. Om kunden är ett större företag är det ju ofta inte samma person man dealar med.

2. Det vore också bra om man kunde skippa a'pris för vissa typer av artiklar och istället fylla i nettopris direkt. En viss typ av tjänst som jag säljer kostar olika varje gång och då vill jag kunna ange tex. 27 st, Netto: 26338 kr. Jag vill bifoga en separat specifikation till dessa fakturor, ungefär som en telefonräkning ser ut alltså.
 Skrivet av:  mattias IP: 213.100.44.99



Svar: 2 förslag till framtida uppdatering 2006-05-08 11:55
Främstra källan till förbättringar av UNI_BAS är vakna kunder som delar med sig av sina idéer.

Förslag nr 1 är klart till nästa uppdatering. Du är inte ensam om att ha önskat sig denna funktion. Men, det var Ditt inlägg som triggade igång processen.

Förslag nr 2 - lite mera tveksamt. Eftersom vi aldrig fått denna begäran tidigare, bedömer vi inte efterfrågan som lika stor här. I våra störe system har vi en rad olika artikeltyper - detta är vad vi i dessa system kallar för en "Bulk-vara".
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7



Svar: 2 förslag till framtida uppdatering 2006-05-08 20:15
Tack för svaret. Tjatar lite till...
Vad gäller mitt 2:a förslag tänkte jag mig mer att man kunde ha typ en kryssruta vid namn "A'pris används ej" eller liknande. Är det svårt att lägga till rent programmeringsmässigt? Eller är det mer en principfråga?
Jag kan tycka att det blir lite onödig information på fakturan om tjänsten man sålt är 1 st och det gäller ett artistframträdande (som det ofta gör i mitt fall). Vid sådana tillfällen är gaget alltid en förhandlingsfråga, dvs olika varje gång. Att då ha ett a'pris på fakturan antyder ju att man alltid har ett och samma pris för tjänsten, vilket sänder lite konstiga signaler.

Kom på en annan sak också: Skulle man inte kunna få välja om artikelnummer ska skrivas ut på fakturan också? Det kanske ska ligga under de globala inställningarna för fakturalayouten i så fall.
Tycker att artikelnummer är så fula. Och i mitt fall har kunden ingen som helst glädje av att känna till dem..
 Skrivet av:  mattias IP: 213.100.44.99



Svar: 2 förslag till framtida uppdatering 2006-05-10 10:03
Hej,

Vill bara meddela att jag håller med mattias om att det vore en bra möjlighet. Jag jobbar med uppdrag som ofta heter samma sak och kostar olika varje gång...
 Skrivet av:  Stefan IP: 217.208.184.21




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 4 =