Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Fakturautskrift 2006-05-07 11:43
Hej,

håller på och provar UNI_BAS och gillar programmet skarpt. Men - jag vill skriva ut fakturor med postgiro, måste jag ha en förtryckt postgiro del på pappret? Kan man inte få även postgiro-layouten utskriven?

Fråga 2: Då jag lade en kund som boende inom EU så fakturerades ingen moms trots att jag markerat "momsplikt" på kundsidan (eftersom det är fråga om en privatkund). Om jag däremot väljer "Svensk" faktureras naturligtvis momsen. Hur ska man göra här för att det ska bli rätt?

Fredrik.
 Skrivet av:  Fredrik IP: 81.233.91.133



Svar: Fakturautskrift 2006-05-07 14:17
1 - Faktura med postgiroblankett/bankgiroblankett. - Gå till Databas/Styrning/Utskrifter. Där kan Du välja utskriftslayout. Välj med postgiro eller med bankgiro.

2 - Fakturera moms till privatkund inom EU. - Just nu finns - precis som Du själv föreslog, ingen annan lösning än att Du anger att kunden är svensk.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7



Svar: Fakturautskrift 2006-05-07 14:48
Hej igen,

det är precis den utskriften (med PG) som jag valt. Texten kommer som den ska på en PG-avi, men PG-avins layout (grönlinjering) saknas. Går det att få den layouten utskriven också och i så fall hur gör jag det?
 Skrivet av:  Fredrik IP: 81.233.91.133



Svar: Fakturautskrift 2006-05-07 16:07
Aha - var det så Du menade. Nej UNI_BAS skriver inte ut gröna linjer.
Du köper färdiga blanketter för detta i bokhandeln. Sedan fyller UNI_BAS i de olika fälten på blanketten.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7



Svar: Fakturautskrift 2006-05-07 16:11
Ok,

tack för svaret!! :-) Då har jag i alla fall inte gjort något tokigt...

Men jag hoppas ändå att utskriften så småningom kan kompletteras med det som "saknas" om man så önskar (m.h.a kryssruta "PG/BG-layout").

Fredrik.
 Skrivet av:  Fredrik IP: 81.233.91.133




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 1 =