Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Support 2006-04-27 14:58
Hur länge brukar ni som användare av UNICELL vanligtvis behöva vänta på svar i ett normalt supportärende ?
 Skrivet av:  Robert Nordin IP: 81.230.252.203



Svar: Support 2006-04-27 16:06
Hej!

Jag har inte supportavtal och får klara mig på egen hand. De gånger det varit ett programvarufel som ställt till oreda, så har UniCell trots avsaknaden av supportavtal varit alert och kunnat hjälpa mig via telefonkontakt och/eller forumet inom 48 timmar. Utan supportavtal finns dock inga formella åtaganden från UniCells sida utan beror mer på deras hygglighet och goda kundvård (och hur de har tid)!

Jag har en mycket liten hobbyfirma och knasigheter i min bokföring blir inget som får firman att gå omkull. Har jag själv klanta mig får jag stå mitt kast....

För ett mer "seriös" företag är supportavtal att rekommendera. Du kan då ringa UniCell lite när som helst... och t.o.m. få hjälp att reda ut egna klantigheter...

/Lars B
/Nöjd UniBas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.199.103.100



Svar: Support 2006-04-27 16:40
Jag har service avtal och det har hänt att jag har blivit tvungen att ringa på en söndag.
No problema.
 Skrivet av:  Anki IP: 81.227.25.173



Svar: Support 2006-04-27 21:30
Hej Robert,
Du fick lite erfarenhet själv gällande våra svarstider när Du idag skickade ett större antal mail till oss. Våra svarstider till Dig idag varierade mellan 20 minuter och 2 timmar. Ibland får vi flera mail i rad som vart och ett kräver åtgärd, då kan svarstiderna bli längre. Även vi besväras ibland av spam och andra "onödiga" mail, vilket kan göra att svarstiderna kan variera avservärt. Det kan därför undantagsvis också inträffa att svarstiderna blir längre än 2 timmar.

Priset på vårt serviceavtal jämfört med marknaden i övrigt ligger på en nivå som är mindre än hälften av det som är brukligt. Jag vågar påstå att vi trots detta har halva svarstiden på vår service och vi är förhållandevis ensamma om att svara på kvällar och helger (det gör vi inte alltid - men nästan) och vi har sällan någon kö alls i telefon - Du ringer och vi svarar på 1 - 3 signalen.

Mail är bra i många sammanhang. Men, har man ett brådskande ärende eller vill ha svar omgående, då är ALLTID ett telefonsamtal en bättre väg.


 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 8 =