Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Dom tre små rutorna? 2006-04-24 21:20
Hej. Jag undrar hur jag ska tolka dom tre små rutorna under konteringsrutan?
 Skrivet av:  Anki IP: 81.227.28.5



Svar: Dom tre små rutorna? 2006-04-25 10:30
Hej, jag undrar hur jag ska tolka Din fråga? Vilka rutor syftar Du på? Vad menar Du med konteringsrutan.

Ange gärna på följande sätt: När jag trycker på registrera/leverantörsfakturor, så finns längst ner till höger tre rutor:
- en med texten momstotal
- en med texten öresavrundning
- en med texten fakturatotal
Är det någon av dessa tre rutor som Du vill veta mera om?

ELLER:
Ange på följande sätt: När jag trycker på rapporter/kunder/spåra fakturor, så finns längst ner tre rutor (detta bara om man bokför enl kontantmetoden):
- en med texten ej bokförda fakturor
- en med texten status per
- en utan text men rutan visar ett belopp
Är det någon av dessa tre rutor som Du vill veta mera om?

ELLER ??
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7



Svar: Dom tre små rutorna? 2006-04-25 10:57
Rutorna finns under kostnader/intäkter utan faktura.
3små rutor ovan för rutorna Ny/spara/avbryt.

Eftersom programmet kan användas av icke bokföringskunniga personer så får du nog räkna med konstiga frågor!!!!
 Skrivet av:  anki IP: 81.227.28.5



Svar: Dom tre små rutorna? 2006-04-25 14:28
UNI_BAS är ju speciellt på så sätt att man inte behöver kunna särskilt mycket bokföring och ändå klarar man av att bokföra. Det finns alltid en risk att man "springer för långt bort" när man vill göra en komplicerad sak såsom bokföring på ett riktigt enkelt sätt. Man riskerar att springa så långt bort att den som kan bokföring inte känner igen sig.

Dina 3 rutor visar följande:
Rutan med blå siffror visar verifikationens totala debet-transaktioner. (Blått är gängse färg för debet)

Rutan med röda siffror visar verifikationens totala kredit-transaktioner. (Röttär gängse färg för kredit)

Slutligen rutan som visar siffror i en lila färgton - denna ruta visar saldot (skillnaden) mellan debet och kredit.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
7 + 1 =