Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Unibas -> PDF? 2016-08-10 14:19
Rätta mig om jag har fel, men jag upplever en sak VÄLDIGT irriterande. Ibland måste jag skriva väldigt mycket i mina fakturor. Mycket info, specar etc som ska in. Och så vill jag maila fakturan=Jag "skriver" ut den som PDF. Det är irriterande ofta som Unibas och PDF-mjukvaran krockar vilket gör att unibas hänger sig och fakturan är gon with the wind! Allt det vore ju inte nåt större problem i sig om det inte vore för att jag måste skriva om hela fakturan! Varför kan jag inte spara fakturan innan jag skriver ut den? Eller har jag missat nåt?
 Skrivet av:  Daniel IP: 213.65.62.97



Svar: Unibas -> PDF? 2016-08-11 17:31
Har du Mac eller PC?

Macens inbyggda pdf-generering under "skriv ut" fungerar utmärkt.
Använder du någon annan Mac-programvara är nog problemet där.

Använder du PC så finns det en skrälldus med mer eller mindre usla PDF-skrivare.
I så fall måste du nog testa nåt' annat PDF-program.

Att spara fakturan innan man har sett det utskrivna resultatet är oklokt.
Dels så är det ofta man hittar knasigheter som måste rättas, dels så betyder det att bokföringsposten måste makuleras och att en ny bokföringspost måste skapas, alternativt att bokföringsposten måste korrigeras. Sparade bokföringsposter måste hanteras rätt (enligt regelverken)!

/ Lars B
/ Nöjd Unibas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 46.162.126.27



Svar: Unibas -> PDF? 2016-08-16 14:28
Jag kör pc win 10och har provat lite olika pdf-generatorer. Bland annat Cute pdf som Unicell rekommenderar. Dels Acrobats egen samt även IBMs egen(vilken jag upplevde som allra värst!)
 Skrivet av:  Daniel IP: 213.65.62.97



Svar: Unibas -> PDF? 2016-08-18 00:07
Hej! Prova att skriva ut fakturan på papper först och kolla så den är ok. Makulera sedan utan att spara, som man kan göra om man hittat något som behöver ändras. Då kommer du tillbaks igen till fakturan du höll på med. Skriv sen ut den som PDF. Jag använder Cute pdf som fungerar alldeles utmärkt och dessutom är det gratis. Lycka till!
 Skrivet av:  Anna IP: 80.85.115.23



Svar: Unibas -> PDF? 2016-09-04 17:49
Fast det är ju inte det som är problemet! Problemet är att när jag ska "skriva" ut fakturan via pdf-klienten så hänger sig den och då försvinner hela fakturan!
 Skrivet av:  Daniel IP: 213.65.62.97



Svar: Unibas -> PDF? 2016-09-14 00:26
> Problemet är att när jag ska "skriva" ut fakturan via pdf-klienten
> så hänger sig den och då försvinner hela fakturan!

Åhå, då skulle också jag bli irriterad. CutePDF har jag själv använt och det fungerade för det mesta bra, och med de flesta program.

Vad händer om du kör Unibas på en annan dator? Det kan vara nån' skum programkoppling mellan din utksriftsprogramvara och ett helt annat program som ställer till det. Attt köra unibas på en annan dator kan kanske hjälpa dig att hitta vad som strular på just din dator.

/ Lars Bergström
/ Nöjd Unibas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 78.73.85.91



Svar: Unibas -> PDF? 2016-09-22 19:06
Nu är det den här datorn jag kör på!
 Skrivet av:  Daniel IP: 213.65.62.97



Svar: Unibas -> PDF? 2016-09-23 21:00
Att testa med en annan dator var bara ett tips, i all välmening, för att underlätta felsökningen.

Så, tyvärr, problemet med installationen på just din dator är inte lätt att reda ut via detta forum.

/ Lars Bergström ...
/ ... som kört unibas på en skrälldus Macsystem och 3-4 PC-system.
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 81.234.105.58



Svar: Unibas -> PDF? 2016-09-26 23:04
Jag använder CutePDF och det fungerar perfekt. Gratisprogram finns att hämta på webben
 Skrivet av:  Anna IP: 80.85.115.23



Svar: Unibas -> PDF? 2016-12-15 20:22
hej du skall använda foxit phantom pdf printer

HELT SUVERÄNT PROGRAM. Bättre än allt annat som finns där ute.

Du gör allt med pdf filer där. du kan till och med ta en helt vanlig inscannad jpeg bild med text och konvertera den till ett dokument där du kan redigera texten i, det är helt grymt.
maila mig för mera info om hur du "köper" det

skickar alla mina fakturor med det.
 Skrivet av:  timo IP: 85.229.66.100




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
5 + 3 =