Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Momsrapport stämmer ej med balansräkning 2016-02-11 22:29
Hej,

jag börjar så smått bli klar med bokföringen för 2015. Men något är fel med min momsrapport.. Den stämmer helt enkelt inte. Den stämmer inte överens med balansräkningen etc. Så jag är rätt säker på att det är något tekniskt fel. Någon mer som råkat ut för samma sak ?

/W
 Skrivet av:  Wetterstrand IP: 130.243.171.76



Svar: Momsrapport stämmer ej med balansräkning 2017-02-25 21:55
Jag har samma problem - i resultatrapporten stämmer alla siffror på de tre försäljningskonton jag använder (3041, 3045 och 3048 - säljer tjänster till kunder i både Sverige, EU och utom-EU), och siffrorna för ut- och ingående moms i momsrapporten stämmer också - men siffrorna för "Momspliktig omsättning inom Sverige" respektive "Momsfri inhemsk försäljning" stämmer inte överhuvudtaget, hur "kreativt" jag än försöker gissa hur dessa siffror har sammanställts. Dessutom: även om jag klickar i "Specificera försäljningskonton" när jag genererar momsrapporten, så specificeras inga försäljningskonton i momsrapporten. Något är helt klart fel här. (Dessutom, eftersom jag säljer tjänster till utlandet, borde det väl finnas poster för "momspliktig/momsfri utlandsförsäljning" i momsrapporten också ...?)
 Skrivet av:  Ida IP: 5.172.150.55



Svar: Momsrapport stämmer ej med balansräkning 2017-03-01 08:06
Du kanske har köpt in varor/tjänster med 6% och 12% moms....det är kanske något sådant som gör art det ser fel ut.
 Skrivet av:  Sven IP: 94.234.170.205



Svar: Momsrapport stämmer ej med balansräkning 2017-03-05 14:07
Man kan enkelt kontrollera sin momsrapport genom att gå till Registrera/Övrig bokföring/Ändra verifikation tryck därefter på knappen "momsbokning.

Du får enkelt hjälp med detta om du ringer supporten.
 Skrivet av:  UNICELL IP: 81.232.81.151




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 5 =