Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

e-faktura 2015-10-13 20:47
Hej! Svevia kräver e-faktura av sina leverantörer! Och vi är många små företagare som typ skottar snö eller röjer ledningsgator eller annat åt Svevia.
Finns det någon bra lösning i Unibas sysyem?

Mvh Kenneth.
 Skrivet av:  Kenneth IP: 78.69.108.98



frågar igen 2019-01-04 14:38
Hej Unicell!
Finns möjligheten till e-fakturor i ert system nu? Jag har inte gjort senaste uppdateringen ännu. Nu får man skriva ut och skanna in sen sända via e-mail hade varit bra om sluppit den omvägen.

Mvh Kenneth Palmer.
 Skrivet av:  Kenneth Palmér IP: 90.225.116.51



Svar: e-faktura 2019-01-08 17:21
Om du har Mac-dator kan du spara fakturautskriften som PDF istället för att låta utskriften gå till pappersskrivaren.
Liknande funktioner fits på PC. Eventuellt måste du installera ett program som gör utskriften till PDF.
PC-programmet CutePDF har jag använt tidigare med gott resultat. Du får då en PDF-fil som kan bifogas till ditt mailutskick.

Du kan söka efter mer tips på forumet med sökordet "PDF" i sökrutan uppe till höger.

/ Lars Bergström
/ Nöjd Unibas-användare
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 46.162.126.27



Svar: e-faktura 2019-01-09 17:38
Tänkte mer att det kunde finnas en direktfunktion att välja e-faktura ist för utskrift i programmet unibas. Är nöjd och löser e-fakturor med att spara ner pdf fil som jag sedan skickar via e-post. Var mer ett förslag på en förenkling i unibas.
 Skrivet av:  Kenneth Palmér IP: 90.225.116.51




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 6 =