Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Kronofogden!? 2014-02-17 20:26
Hej på er!

Jag har en fråga som kanske någon av alla ni som läser här kan hjälpa mig med!
Jag fick idag ett brev från kronofogden....(stön). Tydligen en skatteskuld från island som ajg inte kände till. Jag jobbade där sommaren 2012 en månad och fick idag en räkning på drygt 8tusen. Summa summareun som har min chef där glömt betala skatt eller glömt skicka in min deklaration så jag blivit sköntaxerad eller något. Dock är inte det här problemet, jag betalde skulden för en stund sen.
Det som KAN bli problem så när jag pratade med KF så sa de att om ajg inte haft nån skuld de senaste 2 åren och jag betalar innan förfallodatum som kommer detta inte medföra en betalningsanmärkning. DOCK så såg han att jag hade 2 skulder sedan tidigare!?? Dessa 2 är jag helt omedveten om? Jag har alrdig tidigare fått brev från KF och heller aldrig betalat nåt till dem? Han kunde heller inte se hur gamla de var men troligtvis gamla. Jag är nog ganska säker på att jag skulle komma ihåg om jag - 1, fått brev från KF och 2, betalat en skuld dit!
Kan man inte på något vis få veta när och vem som har haft en fordran på mig?? Det verkar som det löser sig med utebliven anmärkning(peppar peppar), men som sagt, de gamla skulderna?

Har ni nån idé?
 Skrivet av:  Daniel IP: 81.237.102.92




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 3 =