Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Upplupen lön osv 2014-01-03 16:13
Hej!
Jag driver en liten momsbefriad enskild firma med en anställd på 50 %. Jag är helt grön med bokföring och har nyligen fått reda på att jag ska ha med upplupen lön och kostnader med i bokslutet nu i dec, som kommer betalas ut i januari.
Hittills har jag alltid bokfört allt det datum det dras från kontot, skatt, arb avgift, lön osv. Så det blir ändå bokfört 12 månadslöner per år osv. Har jag fått betalning av en faktura i januari istället för december så har jag bokfört den i januari. Det är så små kostnader i min firma så det gör ingen skillnad för mig. Men nu är frågan om jag får fortsätta att inte ta med upplupna kostnader/lön i decembers bokslut eller är det att bryta mot bokföringslagen osv? Det känns så krångligt att ändra ett koncept som funkat bra för mig.

Tacksam för svar
 Skrivet av:  Pernilla IP: 195.67.156.127




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 10 =