Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Betalning av kundfordran 2006-03-30 12:25
Har enskild firma med bokslutsmetoden.
När ett år är slut och jag trycker "Bokför resterande kundfordringar" görs en verifikation till konto 1510 "kundfordringar" i debet och 3010 "försäljning" i kredit. Så långt är jag med på vad som händer.

När jag senare under nästa år får betalt för fakturan, ska jag då välja betalning från kund som vanligt? - Jag gjorde nämligen detta och vad som hände då var att jag fick inbetalningen på debet på 1940 "bankkonto", vilket är rätt, men däremot en notering på 0 på konto 1510 "kundfordringar" och istället hela beloppet på kredit på konto 3740 "öresutjämning".

Detta gör ju att beloppet på konto 1510 "Kundfordringar" blir oförändrat? - Provade att göra en ändring i verifikationen men Unibas låter mig inte ändra på konto 1510. Hur ska man bokföra inbetalningen för att få det rätt?

Tacksam för hjälp!

Johan
 Skrivet av:  Johan IP: 212.214.140.169



Svar: Betalning av kundfordran 2006-03-30 13:21
Beklagar detta. Givetvis är detta ett fel i programmet. Vi känner till felet och programmet kommer själv att upptäcka felaktigheten vid nästa uppgradering. Nu när Du själv upptäckt detta ber vi Dig att kontakta vår serviceavdelning så rättar vi till felet direkt.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 1 =