Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Uppdatering 2013-10-26 01:08
Hej.
Jag ser att det kommit en UniBas uppdatering 131009. Eftersom Unicell av någon anledning väljer att inte ha någon info om programuppdateringar, så ställer jag frågan här. Unicell, kan ni enkelt uttrycka vad fördelen är med att användarna ska maila eller ringa och fråga sådant, i stället för att det publiceras på hemsidan? Sist jag mailade och frågade om en uppdatering var t.ex svaret att den endast fixade något för PC användare. Känns väldigt omodernt och krångligt att var och en ska kommunicera privat med er tycker jag.
 Skrivet av:  Henrik IP: 85.228.121.28



Svar: Uppdatering 2013-11-01 13:44
Kan bara hålla med, Unibas har alla mailadresser, varför inte skicka ut ett mail till sina KUNDER om att en uppdatering som förhoppningsvis är en förbättring för dem nu finns att hämta?
Är man rädd att det blir för många som hämtar på en gång behöver man ju inte maila alla på listan samtidigt....
 Skrivet av:  bslask IP: 212.247.174.77



Svar: Uppdatering 2013-11-12 18:56
Kan bara hålla med när jag ringt och påtalat att jag aldrig får någon info om uppdateringar så får jag svaret att alla för det via mail och så kollar dom min adress men jag har heller aldrig fått det …..skumt…..
 Skrivet av:  Janne IP: 109.124.145.91



Svar: Uppdatering 2013-11-27 09:49
Jag också håller med. Hela uppdaterings process är lite krångligt. Till exempel, faktum att man måste ringa att får en ny uppdateringskod (förstår säkerhets aspekter men det måste vara ett sätt att skicka ut de automatiskt - även om koden var fångad av en annan genom epost hacking, de måste har rätt mjukvaran samt rätt säkerhetskopia för att använda programmet). Också att man måste föra över säkerhetskopia till 'skrivbordet' annars kan inte UniBas läsa in det utan att den krasha.

Unibas börja går långsammare vid startup också sedan de uppdateringar detta år.

Jag tycker om programmet och hur det fungera med bokföringen själv men det känns lite omodernt i sitt uppbygg och utseende.
 Skrivet av:  Steven Liddle IP: 195.178.189.142



Svar: Uppdatering 2013-11-27 19:06
Det här med informationen om uppdateringarna är under all kritik. Det är inte heller så kul att ringa. Tjejerna som samtalen hamnar hos presenterar sig inte och är inte särskilt trevliga. Vid ett tillfälle när jag hade lite svårare frågeställningar fick jag tala med en herre (som jag inte kommer ihåg namnet på) som kunde programmet på djupet. Han var trevlig, kunnig och tillmötesgående. Så förväntar jag mig att bli bemött som kund. Titta bara på den här tråden som startades av Henrik 2013-10-26. Inte ett inlägg av någon på företaget på en månad. Dåligt!

Programmet gillar jag i grunden. Det är bara synd med allt detta runtomkring.
 Skrivet av:  Tommy IP: 5.150.209.167



Svar: Uppdatering 2017-09-01 17:26
Ett gammalt och populärt klagomål som fortfarande är aktuellt.
Efter fyra år är informationen angående uppdateringar lika dålig. Faktum är av vissa betalar årligen för att få uppdateringar.

Skärpning av servicen är på plats.

Håkan
 Skrivet av:  Håkan IP: 83.248.134.164



Svar: Uppdatering 2017-10-11 15:39
Har haft samma klagomål/synpunkt under de 10 år som jag haft programmet...
Håller med alla ovanstående!
 Skrivet av:  Daniel IP: 213.65.62.97



Svar: Uppdatering 2018-01-16 18:10
Någon kommentar från Unicell ????
 Skrivet av:  Håkan IP: 83.248.101.192




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 9 =