Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Skriva ut avslutat bokslut 2013-05-01 14:02
Hej jag hjälper min dotter med deklaration och bokslut och jag får ett märkligt problem. Det går nämligen inte att göra bokslut utan att gå över deklarationsfliken. Unibas säger att jag ska gå tillbaka och registrera fakturor som inte är färdiga av någon anledning. Det stämmer inte det finns inga sådana fakturor i systemet inte som jag eller någon av oss har lagt in i alla fall.

Det var visst samma problem förra året också men då lyckades jag att skriva ut bokslutet vilket inte verkar gå i år.

Det verkar också som att systemet fastnat på 2011 eller nåt, det står så på verktygs fliken.

När man tittar på tex saldot i huvudboken så stämmer inte det med beskedet som hon fått från banken vilket också är lite mystiskt.

Förra året så handlade det om betalt för fyra jobb och två eller tre inköp, i år handlar det om ett jobb samt fem inköp och summorna är ganska små i båda fallen. Det är således ingen jätte avancerad bokföring så det borde inte bli så här tycker man.

Hon har service avtal (eller om det har gått ut så kommer hon att teckna ett nytt då vi gillar programmet) men det är ju knort om tid då det är helg idag och det ju måste vara klart i morgon natt som vi vet.

Därför frågar jag här om någon kan hjälpa mig så jag i alla fall kan skriva ut bokslutet.

Göran
 Skrivet av:  göran IP: 83.219.197.21



Svar: Skriva ut avslutat bokslut 2013-05-01 15:22
Försökte med att ladda hem senaste uppdateringen för att se om det hjälper. Men det går inte heller, OS X säger att det är något fel med filen.
 Skrivet av:  göran IP: 83.219.197.21



Svar: Skriva ut avslutat bokslut 2013-05-01 14:17
Bara en gissning från en amatör: Har du avslutat 2011 under Databas/Bokslut?

Fredrik
 Skrivet av:  Fredrik IP: 109.228.139.222



Svar: Skriva ut avslutat bokslut 2013-05-01 21:32
Jo det är avslutat
 Skrivet av:  göan IP: 83.219.197.21



Svar: Skriva ut avslutat bokslut 2013-05-02 15:36
Det löste sig tror jag i alla fall, ringde supporten och fick tips om att jag förmodligen hade en för gammal version av Unibas. Har uppdaterat så nu håller vi tummarna. Funkar det nu så kommer ett sista inlägg här.

Tack supporten, bra hjälp och trevligt bemötande.
Vänligen
Göran
 Skrivet av:  göran IP: 83.219.197.21



Svar: Skriva ut avslutat bokslut 2013-05-04 19:40
Nu gick det att göra bokslutet men det kom ingen utskrift som jag tycker mig minnas att det gjorde förra gången. Kanske har det att göra med att man tagit bort deklarationsfliken nu mera , nåväl det funkade att göra bokslutet i alla fall.
 Skrivet av:  göran IP: 83.219.197.21




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 10 =