Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Kreditering av leverantörsfaktura 2006-03-17 00:10
Jag har vid inläggning av två fakturor missat att kryssa "nej" för öresutjämning och därför har beloppen blivit fel i min bokföring. Jag läste i forumet att man då kan kreditera fakturor och göra ny. Men detta kanske inte fungerar lika med leverantörsfakturor?
Nu gjorde jag så att jag krediterade den ena fakturan och skulle lägga in den på nytt, men då står det att fakturanumret redan finns.
Hur gör jag i detta läge?
Varför är öresutjämning förvalt i leverantörsfakturor?? Man måste ju betala det belopp som fakturan är på.
 Skrivet av:  Linda H IP: 85.226.105.40



Svar: Kreditering av leverantörsfaktura 2006-03-18 11:03
Du kan kreditera en leverantörsfaktura lika enkelt som en kundfaktura:
Gå till Rapporter/leverantörer/spåra fakturor - klicka på fakturan - i nederkant kan Du trycka på knappen "Kreditera fakturan" - resten sköter sig själv.

Du kan aldrig lägga in två fakturanummer på samma leverantör med samma nummer under samma år. Har Du lagt in t.ex faktura 12345 - då kan Du för att komma runt detta lägga in den rätta fakturan under nummer 12345-a.

Du har varit riktigt "klurig" när det gäller det där med öresavrundning på leverantörsfakturor. Det där ska vi förstår ändra på och ta bort förvalet med öresavrundning. - tack för "kluret"!
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 5 =