Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

datumfel 2012-06-02 23:48
Datumrutan i UNIBAS har försvunnit. Är det någon som har haft samma problem? Vad gör man?
 Skrivet av:  bm IP: 213.65.177.54



Svar: datumfel 2012-06-03 07:46
Ladda ner senaste uppdateringen så löser det problemet :)
 Skrivet av:  Timo Kordelin-Öhlander IP: 85.229.67.120



Svar: datumfel 2012-06-03 09:22
Tack för ditt svar!
Det måste ha blivit något fel i programmet. Jag tror utan att veta till 100% att det inte häjlper att ladda ner senaste versionen och dörför måste ändå ta kontakt med UNICELL.
Tack
 Skrivet av:  bm IP: 213.65.177.54



Svar: datumfel 2012-06-03 15:18
Jag får en skylt att jag måste ange datum. Hur det nu ska gå till?
Vill gärna att UNICELL svarar på detta problem i forumet, annars kan väl växeln bli överbelastad måndag morgon.
 Skrivet av:  Jörgen IP: 81.225.165.236



Svar: datumfel 2012-06-03 18:20
Hej, jag hade samma problem i fredags, efter installation av senaste uppdatering så funkar UNI-Bas som vanligt igen. Lite annat utseende men funktionen är densamma.
 Skrivet av:  Janne IP: 212.181.150.14



Svar: datumfel 2012-06-03 15:21
Har samma fel. Får en känsla av att det är något med uppdateringen av Licensen.? Verkar lustigt att fler ska få samma problem samtidigt
 Skrivet av:  MonicaA IP: 213.164.212.86



Svar: datumfel 2012-06-03 14:28
Jag fick samma fel idag söndag och fick lite panik då supporten är stängd. Installerade om programmet men fick ingen ordning på det. Till slut så hämtade jag senaste versionen och då funkade det igen.
 Skrivet av:  Thomas T IP: 81.233.62.170



Svar: datumfel 2012-06-03 19:54
Jag har också haft samma problem, men det löste sig då jag uppgraderade till version 2012-06-01.
 Skrivet av:  Anders G IP: 90.224.212.81



Svar: datumfel 2012-06-03 21:01
Jag fick problem med datumrutan som försvan helt i fredags och jag har inte uppdaterat programmet.
 Skrivet av:  bm IP: 213.67.209.58



Svar: datumfel 2012-06-03 22:41
Hej, installerade nya version, men nu får jag ett annat fel: Datum får inte vara större än 2011-01-01, Anledningen är att ditt abonnemang ger dig skrivrättigheter endast tom den 00-00-00. Verkar vara ett datum/licensfel, jag kan inte ens lägga i en ny datum i verifikatet, systemet ändrar den direkt. Ska ringa Unicell imorgon.
 Skrivet av:  René V IP: 81.231.189.68



Svar: datumfel 2012-06-04 12:55
Jag kan inte bokföra, och felet måste ha funnits från början. Jag daterade upp för ett par månader sen, allt gick bra tills i fredags. Ett råd om hur vi ska göra vore på plats i denna tråd, men man har väl fullt upp att förklara för tusentals som ringer om detta. Verkar som nåt hänt samtidigt hos många.
 Skrivet av:  Jorgen IP: 81.225.165.236



Svar: datumfel 2012-06-05 21:13
UNICELL .. Vad är det som händer ?? Kan ni komma med ett svar! Tack!
 Skrivet av:  HBAB IP: 83.254.225.77



Svar: datumfel 2012-06-05 22:01
Vad annat att göra 21.58 på kvällen än att sälla in sig i kören, Datumrutan är försvunnen och och man uppmanas ange ett Datum.

Hur kan en ändring i programmet bara uppstå sådär, ligger det och uppdaterar/ändrar sig mot Unicell i bakgrunden? Vad är syftet med det?

SVARA ASAP TACK!!!
 Skrivet av:  bslask IP: 83.227.52.15



Svar: datumfel 2012-06-06 08:25
Problemet blir ju nu fördröjning med 1-2 dagar på våra fakturor = 1-2 dagar fördröjning på lönerna för oss som egenföretagare. Det är inte okej!!

Hoppas att UNICELL återkopplar snarast med detta problem !! Har uppenbarligen funnits i 4 dagar utan svar från UNICELL.
 Skrivet av:  HBAB IP: 83.254.225.77



FIXAT! 2012-06-06 09:00
Jag skulle ha kollat mailen först... Mail från UNICELL låg där.

TUSEN TACK!!!

Alla registrerade fakturor igår utan datum fanns kvar och låg med datum som var korrekt efter uppdateringen.

TACK FÖR SUPERSNABB SUPPORT UNICELL!

Vår dag, vår månad och vår LÖN är räddad!
 Skrivet av:  HBAB IP: 83.254.225.77



Svar: datumfel 2012-06-10 21:36
Upptäckte nu också att alla fakturor har gått ut med fel datum, 9 maj i mitt fall (skulle vara 10 juni). Har samma problem som övriga här. Skall försöka uppgradera. Problemet med supporten att den har bara öppet arbetstid och då jobbar jag med annat...
 Skrivet av:  Fredrik IP: 213.64.40.57



Svar: datumfel 2012-06-10 22:29
Jaha, nu har jag uppdaterat. Då är det en ny upplösning på första sidan så jag kommer inte åt de understa knapparna. Måste avsluta Aktivitetshanteraren varje gång. Inte bra. Får leta efter detta i forumet...
 Skrivet av:  Fredrik IP: 213.64.40.57




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 5 =