Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

"Gamla" levfakturor 2012-05-07 08:39
Hej,

jag har tidigare skrivit och frågat angående hur jag ska göra med "gamla" leverantörsfakturor, dvs som ligger i IB för ett företag som jag har tagit över bokföringen för. Eftersom jag inte har gjort bokföringen tidigare ligger de alltså inte inlagda i programmet som en leverantörsskuld utan är endast instansade i IB konto 2440.

När betalningarna nu görs vill jag helst kunna debitera 2440. Jag försöker göra det under övrig bokföring men kontot 2440 går då inte att använda eftersom det måste ligga inne en bokad lev.faktura för att kunna göra det.

Jag fick som tips att jag istället kunde lägga upp ett konto 2441 "Diverse leverantörsskulder" - och kontera där istället.

Min känsla är att jag dock fortfarande vill boka bort mot 2440 eftersom det kontot är använt tidigare och ska nollas ut. Eller kan man boka bort mot 2441 och sedan se de två kontona (2440 och 2441) som ett?

Vore tacksam om det fanns möjlighet att kunna undvika att lägga in dessa fakturor i systemet.

Är det någon som kan svara på detta? Tack!
 Skrivet av:  Katarina IP: 61.170.241.212



Svar: "Gamla" levfakturor 2012-06-03 08:12
2441 funkar lika bra det ligger ju under 2440 kontot så det blir inga problem det är bara köra på :)
 Skrivet av:  Timo Kordelin-Öhlander IP: 85.229.67.120




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
9 + 7 =