Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

frågor om UNI_BAS 2006-03-12 11:40
Hej!
Laddade ner UNI_BAS demon för att testa lite.
Har nu ett par frågor:
1. Kan man ändra så att jag skriver in priset inklusive moms i "A-pris" när jag skapar fakturor. Vill även att det ska stå inklusive moms på fakturan och sedan längst ner bara skriva ex "varav moms: "

2. När jag skapade min första kund så kom inte "A-priset" upp automatikst när jag valde artiklar till denna kund. Vad kan detta bero på? Skapade sedan en till kund där det fungerade.

3. Hur kopplar man ihop UNI_BAS med UNI_LAG?
 Skrivet av:  Stefan IP: 81.226.218.150



Svar: frågor om UNI_BAS 2006-03-13 08:34
- Pris inklusive moms. Jo, när man säljer till privatpersoner kan detta vara aktuellt. Vi håller just på att färdigställa tillaggsmodulen "Multipla prislistor". Man kan då i princip ha en prislista fäör varje kund. Pris på denna modul blir 400:- kr. Med detta tillagg kan man ha prislistor med eller utan moms. Har man dessutom valutamodulen kan man även få prislistor i olika valutor.

- Din nästa fråga - kund utan á-pris - ?? Kan faktiskt inte svara på denna fråga. Eftersom det fungerade med nästa kund, tyder det på att det inte nödvändigtvis är et programfel - snarare en feltryckning på tangentbordet. :)

- Koppling UNI_BAS - UNI_LAG. UNI_LAG används när man vill ha ett separerat lager. Numera finns även lagerredovisning som en tilläggsmodul inne i UNI_BAS. Oavsett om man har den separata lösningen med UNI_LAG eller om man använder lagermodulen i UNI_BAS, sker lagerredovisningen helt automatiskt.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 81.235.248.7




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
8 + 1 =