Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

statistik efter bokslut 2012-05-01 22:56
Det gick kanske lite snabbt att trycka på bokslutsknappen men nu är det gjort.. Hur kan jag få fram statistik för i detta fallet år 2011? som det ser ut nu kommer jag tex inte åt 2011 under fliken rapporter.

Filen som skapades i bokslutet, vilket program för mac kan man öppna den med?
 Skrivet av:  christopher IP: 85.231.214.188



Svar: statistik efter bokslut 2012-05-02 09:56
Bokslut för ett år innebär inte att du inte kommer åt det gamla året. Däremot finns det något som heter "Rensa år". Om man rensar ett år - då försvinner allt som är gjort det året.

Varför rensa år? Jo, det kan man göra efter 10 år - därför att då har man inte längre skyldighet att kunna uppvisa sin bokföring.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142



Svar: statistik efter bokslut 2012-05-02 18:46
Hej!

Jag har liknande problem, jag kommer inte åt bokslutet för 2011. Skulle vilja skriva ut det...
 Skrivet av:  Catharina IP: 90.227.192.194



Svar: statistik efter bokslut 2012-05-03 07:35
Det är inte alltid att det finns något att skriva ut efter bokslut. Bokslutet som sådant är bara ett antal verifikationer som har till slutligt syfte att överföra årets vinst till balansräkningen nästkommande år. Ditt bokslut kan innehålla bokföringstransaktioner gjorda långt innan du trycker på knappen "Bokslut". Om du redan dessförinnan gjort alla transaktioner, då innebär knapptrycket inget mer än att UNI_BAS stänger det gamla året för ytterligare transaktioner.

Det är helt omöjligt för något bokföringsprogram att helt på egen hand avgöra vilka verifikationer som hör hemma i själva bokslutsprocessen. "Att skriva ut bokslutet" finns därför inte. Däremot kanske du vill skriva ut en balans- och resultatrapport. Du kan skriva ut en sådan för det gamla respektive det nya året genom att gå till Rapporter/Bokföring/Balans-Res-rapport. Välj sedan resp år.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.228



Svar: statistik efter bokslut 2012-05-03 13:59
"Du kan skriva ut en sådan för det gamla respektive det nya året genom att gå till Rapporter/Bokföring/Balans-Res-rapport. Välj sedan resp år. "

Det går inte, det händer inget då man trycker på skriv ut, däremot så går det att skriva ut momsrapporten, men inte detta?

Det finns något heter välj rapport, men det går inte att välja något där, utan den är bara grå.
 Skrivet av:  Henrik IP: 31.210.251.238



Svar: statistik efter bokslut 2012-05-03 15:01
Nu räknade jag ut det själv, får hoppas att det blev rätt.


UNICELL´s kommentar:
Du skriver ingen mailadress och inget namn annat än "Henrik". Vill påminna om forumregel nr 1:
Vem som helst kan skriva vad som helst - MEN:
- Inlägg där man inte angivit sin mailadress riskerar att bli raderade.
 Skrivet av:  Henrik IP: 31.210.251.238




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
4 + 1 =