Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Startar inte efter köp 2012-04-30 15:29
Hej!

Jag har precis köpt en licens av UNI_BAS. Det gick bra att skriva in licensnyckeln. Fick sedan fylla i namn för databasfil, varpå programmet startade om, enligt instruktionerna.
Därefter verkar det dock inte fungera. När jag kör igång programmet, ser man "splash-bilden" för 4D, och man ser ett tomt fönster några sekunder, sedan försvinner allt. Inget felmeddelande visas.

Någon aning om hur jag kan gå vidare?

Mvh
Carl
 Skrivet av:  Carl Gustafsson IP: 46.254.8.59



Svar: Startar inte efter köp 2012-05-02 09:32
Detta kan möjligtvis bero på att du angett att du vill starta din bokföring ett antal år bakåt i tiden. Det är fullt möjligt att göra så, men det kan då innebära att programmet ser detta som något onormalt och därför inte år igång riktigt. Kontakta supporten så kan vi hjälpa till att få igång det hela.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142



Svar: Startar inte efter köp 2012-05-10 22:40
Tack för svar. Dock är det så att jag inte gjort några inställningar alls, förutom att välja filnamn. Jag hade förvisso några svenska tecken i filnamnet jag valde. Kan det påverka? Kan jag göra om detta val på något sätt?

Jag är oftast inte hemma vid bokföringsdatorn dagtid, så har lite svårt att ringa för support...

Mvh
Carl
 Skrivet av:  Carl Gustafsson IP: 80.78.208.97



Svar: Startar inte efter köp 2012-05-11 16:51
Det är klart att programmet skall "starta efter köp". Men om du inte kontaktar supporten så kan vi knappast hjälpa Dig. Det är omöjligt för oss att gissa vad som kan vara fel i ditt fall.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.228




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
10 + 8 =