Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

större skrivbord 2012-03-31 10:53
Hej
jag kör mac och när jag öppnar uni bas så fyller det bara 1/4 av skärmen hur får jag det över hela skärmen som alla mina andra program
mvh
En mycket nöjd andvändare
 Skrivet av:  JAN BLOMQVIST IP: 109.124.145.168



Svar: större skrivbord 2012-04-04 20:15
hear hear!
Givetvis kan inte Unicell förväntas svara på alla inlägg men när två personer ställer samma fråga om samma problem inom några dagar (samt flera ggr tidigare) så borde man prioritera
och dels ge svar samt planera in en förbättring i kommande version!
 Skrivet av:  bslask IP: 83.227.52.15



Svar: större skrivbord 2012-04-05 23:41
Unicell har många, många gånger kommenterat detta, vilket finns att läsa här på forat. Vi andra forumdeltagare har lika många gånger haft olika kommentarer om fönsterstorleken, och det kan vara orsaken till att varken vi, eller Unicell, den här gången orkat svara.

Men, eftersom frågan liksom hänger i luften kan jag berätta att unicell oftast svarat att fönsterstorleken är vad som behövs, och att de därför inte lägger särskild utvecklingstid på just den detaljen.

Vi som användare kan ha åsikter om detta, men för egen del ser jag inget större problem med det lilla fönstret. Det är litet, det medhålls, men inte så litet att det är ett svårt problem, störande kanhända, men svårt problem, nej!

Vi får helt enkelt vänta och se!!!
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 81.233.105.79



Svar: större skrivbord 2012-04-06 13:02
Håller med inget större problem men om det hade gått lätt att ändra så hade jag gjort det
 Skrivet av:  janne IP: 109.124.145.168



Svar: större skrivbord 2012-03-31 21:17
Jag ställer exakt samma fråga 4 trådar ner, väntar fortfarande på svar.
Dock är det mycket bra att fler lyfter denna viktiga problem, vi får hoppas
på att detta är med i nästa version?
 Skrivet av:  bslask IP: 83.227.52.15



Svar: större skrivbord 2012-04-11 23:35
Lars Bergström: Eftersom frågan tagits upp "många många gånger" så finns det ju uppenbart ett behov av att Unicell löser PROBLEMET.

Svaret att 'fönsterstorleken är vad som behövs' är ju helt vansinnigt, vem avgör vad som behövs? Av alla hundratals program jag har på min dator så är det endast Unibas som har
en fast storlek. Det talar väl för sig??
 Skrivet av:  bslask IP: 83.227.52.15



Svar: större skrivbord 2012-04-12 00:35
Vansinnigt och vansinnigt.... tja, för egen del skulle jag gärna se att fönstret (och dess textinnehåll) kunde göras större. Med åren har jag blivit lite skumögd, men anser trots det att fönsterstorleken inte är ett stort problem, möjligen ett litet problem (så pass litet att versaler absolut inte behöver användas).

I vart fall, jag kan inte besluta åt Unicell vad de skall prioritera! Om de inte vill lägga krut på den detaljen, så har de säkert sina skäl (förhoppningsvis goda sådana). Om du inte står ut med fönsterstorleken så kan jag tyvärr inte göra något åt saken! Anser du det vara ett svårt problem (så pass svårt att du anser att versaler krävs) kanske Unibas inte är rätt verktyg för dig.

För övrigt är frasen "fönsterstorleken är vad som behövs" min sammanfattning och inte ett exakt citat från Unicell.


/ Lars Bergström
/ Nöjd Unibas-anvåndare...
/ ... trots den fasta fönstertorleken!
 Skrivet av:  Lars Bergström IP: 213.64.251.182




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
2 + 3 =