Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

Många fakturor - många verifikat 2012-02-22 20:18
Jag skriver ut flera hundra fakturor i månaden och det blir väldigt många verifikat att spara. Säg att jag på en dag skriver ut femtio fakturor - kan man få ut det på ett särskilt bokföringsunderlag så att jag slipper sätta in femtio fakturakopior som verifikat och istället kan nöja mig med ett eller två papper?
 Skrivet av:  Joakim IP: 217.210.237.10



Svar: Många fakturor - många verifikat 2012-02-23 17:45
Det du söker är en tilläggsmodul som vi kallar "orderhantering". i denna modul registrerar du en eller flera order. Du kan därefter välja att skriva ut följesedla, ordererkännande eller fakturor av en eller flera order samtidigt. Vid fakturering skrivs det förstås en enda verifikation för hela bunten.

Ordermodulen kostar 800:- + moms i engångskostnad. Förutom ovannämnda funktion med utskrifter så finns även möjlighet till samlingsfakturering, registrering av arbetsorder etc.
Prova modulen i Testbolaget - gå till Databas/verktyg/UNI_BAS tilläggsmoduler.
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.177.228



Svar: Många fakturor - många verifikat 2012-02-27 12:12
Jag kan säga att jag använt denna modul under lång tid nu och jag skulle inte kunna vara utan den. Man får som med alla andra program försöka ta sig tid att sätta sig in i funktionerna, men har du mycket fakturor varje månad, är detta lösningen. Jag använder mest funktionen arbetsorder, men det finns olika möjligheter och funktioner för vitt skilda metoder.

Dessutom kan du använda den vanliga faktureringen samtidigt utan problem. Kollegor till mig tror jag skämtar när jag talar om att modulen kostar 800 spänn! (Hoppas Unicell inte läste det sista!)
 Skrivet av:  Åke IP: 213.113.208.81




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
3 + 10 =