Gå till unicell.se Ladda ner gratis demo Läs om UNI_BAS-standard 


   

spara fakrura 2012-02-15 22:04
Hej!

När jag skriver faktura vill jag spara faktura utan att skriva ut det. Jag undrar om hur man gör det?

Sen är det så att när jag skriver ut fakturan så skrivs det på två sidor och informationen om vår företag syns inte på första sidan. Hur ändrar jag det?

m v h
Patris
 Skrivet av:  patris IP: 81.224.158.236



Svar: spara fakrura 2012-02-15 23:38
hej,

1. skriv fakturan som vanligt

2. klicka på knappen "Skriv ut Faktura"

3. klicka "OK" i skrivarens inställningsfönster som kommer upp

4. i nästa fönster som kommer upp, bocka för rutan "Print preview" och klicka "OK"

5. klicka bort nästa fönster som kommer upp (röda krysset uppe till höger)



jag vet inte varför du får 2 utskrifter, kanske inte har med unibas att göra, utan nåt med dina skrivarinställningar
 Skrivet av:  Jens IP: 81.224.28.83



Svar: spara fakrura 2012-02-16 08:45
Om det är så att du vill registrera faktura först och spara den för att senare öppna den för att redigera den på något sätt, då talar vi om Orderregistrering.
Orderregistrering är en tilläggsmodul där du kan registrera en order för att sedan redigera den och först så småningom skriva ut en faktura. Du kan testa modulen i Testbolaget. Byt till Testbolaget under Arkiv-menyn/Byt företag. Gå sedan till Databas/Verktyg/UNI_BAS tilläggsmoduler och kryssa i orderhantering.

När företagsuppgifterna vid fakturautskrift kommer på sidan 2, betyder det att det finns en felaktig inställning under Databas/styrning/Utskrifter. Olika skrivare skriver ut olika mycket på en sida. Du kan därför behöva minska antalet fakturarader med 1. Har du redan varit där, då kanske du har ändrat något där som har stökat till det. Tryck då på kanppen "Återgå till standardinställningar".
 Skrivet av:  UNICELL AB IP: 78.69.182.142




Skriv gärna en kommentar.   
Namn:


E-post:


Ämne:


Meddelande:


Skriv svaret i rutan (kontrollfråga för att motverka spam):
6 + 9 =